Brompton M6L Piccadilly modrá

Kód: 580575
Neohodnotené
Značka: Brompton
ZADARMOZADARMO
brompton m6l PiccadillyBlue
Loading...
DO TÝŽDŇA
Môžeme doručiť do:
16.4.2025
Záruka: 2 roky

Skladací bicykel Brompton M6L v novej modrej farbe Piccadilly má šesť rýchlostí, sadu blatníkov a pneumatiky Schwalbe

Detailné informácie

Brompton M6L Piccadilly modrá

Neohodnotené
Značka: Brompton
€1 714,63 / ks
 ks

Predávame
od roku 2006

Priekopníci v
mestskej cyklistike

Telefonická konzultácia
+420-773 052 552

Kvalifikovaný servis
bicyklov

Unikátna ponuka
ihneď k odberu

Podrobný popis

Plavba modrou lagúnou! Skladací bicykel Brompton M6L s modrým rámom, blatníkmi a šiestimi rýchlosťami Medzi tradičné britské výrobky patria skladacie bicykle Brompton, ktoré majú patentovaný a jedinečný spôsob skladania a rozkladania, ktorý sa dá zvládnuť za 15 sekúnd, pričom zložený balík má rozmery54 x 56 x 25 cm a v základnej oceľovej verzii váži neuveriteľných11,4 kg. tento bezpochyby najskladnejší bicykel je veľmi praktickým priateľom nielen do mesta. Jeho užitočnosť je viditeľná najmä pri kombinácii jazdy na bicykli s cestovaním vlakom, autobusom, električkou, autom alebo taxíkom. Okrem toho sa za prepravu skladacieho bicykla v prostriedkoch verejnej dopravy neplatí žiadny poplatok. Nie je potrebné parkovať na ulici, pretože Brompton si vždy môžete vziať so sebou do reštaurácie alebo obchodu. Šikovne zabudované malé kolieska slúžia pri čiastočnom zložení ako stojan, a ak bicykel zložíte ešte viac a necháte rozložené len riadidlá, zložený bicykel jazdí na týchto kolieskach, takže ho nemusíte prenášať, ale stačí ho niesť za sebou ako kufor na kolieskach. Viac ako 35-ročná história spoločnosti Brompton v oblasti výroby skladacích bicyklov priniesla množstvo ocenení vrátane niekoľkých cien britskej kráľovnej. Výrobca skladacích bicyklov so sídlom v Londýne sa pýši predovšetkým prvotriednou kvalitou, čomu zodpovedá aj výroba, kde každý pracovník montuje len svoju časť bicykla a konečný výrobok potom prechádza niekoľkými kontrolami. Bicykel má pevný oceľový rám s geometriou bežného bicykla, nábojovú prevodovku Sturmey Archer s prehadzovačkou a dvojstupňovým pastorkom, takže ponúka celkovo 6 rýchlostí, takže môžete bez obáv vyraziť aj do kopcovitejšieho terénu. každý prvok na bicykli má svoj účel a funkciu. Šikovne vymyslené spojovacie západky, ktoré vždy držia spojený balík pevne pohromade. Bicykel Brompton sa nikdy samovoľne nerozloží, pretože jedna časť blokuje druhú a bicykel sa dá rozložiť len dodržaním správnych postupných krokov. Vďaka delenej zadnej stavbe je skladací bicykel zavesený aj prostredníctvom gumového silentbloku s možnosťou výberu dámskeho alebo pánskeho. brompton ponúka aj možnosť odľahčenej titánovej verzie, ktorá má rovnaké rozmery a pevnosť, ale dokáže ešte viac znížiť hmotnosť na 10,6 kg. čo ocenia najmä krehké ženy pri preprave bicykla. V ponuke príslušenstva Brompton nájdete prednú tašku S-BAG alebo lacnejší skladací košík, teleskopickú sedlovku, batériové osvetlenie a kryt proti dažďu.

Dodatočné parametre

Kategória: Bicykle
Kód produktu:580575
Hmotnosť: 11 kg
Rám: CrMo tekutá oceľ, skladací rám, pre telesnú výšku 145 - 200 cm
Vlastnosti: Unisex, skladací bicykel, ručne vyrobený v Spojenom kráľovstve.
Prevodovka: Sturmey Archer BSR 3 rýchlosti + 2 rýchlosti Brompton prehadzovačka
Brzdy: Klasické cestné brzdy Brompton so strmeňmi.
Plášte: 16 "x1 3/8" Schwalbe Marathon racer, reflexný pruh.
Osvetlenie: Predný a zadný reflektor
Farba: Svetlomodrá
Veľkosť v zloženom stave: 54 x 56 x 25 cm
Hmotnosť: 11,4 kg

Video

Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.

Nevypĺňajte toto pole:

Bezpečnostná kontrola

Mestský alebo športový bicykel?

Medzi športovým bicyklom a bicyklom, ktorý je vhodný pre cyklodopravu je množstvo rozdielov, ktoré vychádzajú z logiky jeho použitia. Zatiaľ čo športový bicykel je nástrojom pre podávanie maximálneho výkonu, mestský bicykel je prispôsobený pre pohodlie, čistotu, bezpečie a štýl.

Pokiaľ je bicykel používaný ako športové náčinie, musí cyklista pri podávaní maximálneho výkonu zľaviť z pohodlia a tiež musí očakávať zvýšenú námahu rúk, zápästí a chrbta. Sedlo je úzké - športový cyklista prakticky stále stojí v pedáloch a značnú časť váhy tela držia ruky. Pri klasickom mestskom bicykli je cyklista posadený vzpriamene, má dobrý prehľad o situácii okolo seba a je ho viac vidieť. Prenos sily z nôh však nie je úplne optimálny pre podávanie maximálneho výkonu, a preto je jazda skôr pokojnejšia.

Ďalším rozdielom je vybavenosť bicyklov. Športové bicykle často nemajú blatníky, kryt reťaze, dynamo v náboji, osvetlenie, stojan či nábojovú prevodovku, ktorá umožňuje radenie pri zastavení (napr. na križovatke, semafore a pod.). Pri jazde na mestskom bicykli vás nezašpiní striekajúca voda od kolies, reťaz a pod. Športový cyklista naopak využíva špeciálny odev aj obuv, počíta so znečistením a všetko sa podriaďuje hmotnosti bicykla.

Klasický holandský bicykel

- maximálne vzpriamená pohodlná pozícia, vhodná najmä pre mestá v rovinách a kratšie vzdialenosti.

pozice-na-kole-holandske

Mestský bicykel

- lepší prenos sily, dobrý rozhľad, ľahký nástup. Pre mierne kopcovitý terén strednej vzdialenosti.

pozice-na-kole-mestske

Trekový bicykel

- ideálny na dlhé vzdialenosti a ľubovoľný reliéf. Aj pre jazdu s taškami, dovolenky či expedície.

pozice-na-kole-trekingove

Horský bicykel / cestný bicykel

- je určený pre výkonové športové využitie v teréne alebo na ceste. Tento typ bicyklov nemáme v ponuke.

pozice-na-kole-horske

Gravel bike

- prepojenie cestnej a horskej cyklistiky (pôvodne cyklokros). Bicykle sú vhodné aj pre športovú cykloturistiku s minimalistickým zabalením do tzv. bikepacking tašiek. Bikepacking výbava poberie úspornú ľahkú výbavu, skôr na víkendové výlety cez noc. Bikepacking je obľúbený aj v kombinácii s horskými bicyklami.

bikepacking-gravel-bike

Veľkosť bicyklov

Pri bežných bicykloch sa rozlišuje výška rámu a veľkosť kolies. Zatiaľ čo kolesá (pneumatiky) sa pri bicykloch pre dospelých vyrábajú v súčasnosti vo dvoch základných veľkostiach 26” a 28”, výška rámu sa pohybuje od 135 do 170 cm. Výška rámu sa meria od stredu kľúk po okraj sedlovej rámovej trubky (nie sedlovky, či sedla, pri ktorých je vďaka možnosti nastavenia výška premenná). Okrem celkovej výšky postavy závisí vhodnosť rámu tiež na dĺžke nôh. Pokiaľ má cyklista atletickú postavu a dlhé nohy, je preňho vhodný skôr vyšší rám. Všeobecne však možno tvrdiť, že z hľadiska jazdného komfortu spôsobuje väčšie problémy menší rám na vyššiu postavu než opačne.

Pre prehľadnosť prikladáme tabuľku:

Výška postavy městské kolo horské kolo trekingové kolo
cm cm palce cm palce cm
160 – 165 43 16 40 16-18 42-45
165 – 175 45 16-18 40-45 18-20 45-50
175 – 180 50 18-20 45-50 20-22 49-53
180 – 185 53 20-22 50-53 22-24 53-56
185 – 195 55 22-24 53-56 24-26 56-59

 

Hmotnosť mestských bicyklov

Otázka na hmotnosť mestských bicyklov je veľmi častá a odpoveď naň si vyžaduje detailnejšiu odpoveď.
Hmotnosť bicyklov - trekových, horských či cestných sa meria bez všetkých doplnkov (blatníkov, osvetlenia, nosiča, krytu reťaze, stojanu či pedálov). Hmotnosť sa teda často nachádza medzi 9 - 12 kg, podľa typu rámu či osadenia.

Pokiaľ by sme mestské bicykle s CrMo rámom s klasickým spojom takto odstrojili, hmotnosť by bola 12 - 14 kg (v závislosti na rozsahu prevodov nábojovej prevodovky). Vyššia hmotnosť je daná nábojovým dynamom a nábojovou prevodovkou. Tieto špecifické stredy pri športových bicykloch tiež nenájdete.
Je pochopiteľné, že pokiaľ do celkovej hmotnosti započítame aj kompletnú výbavu bicykla - blatníky, osvetlenie, nosič, kryt reťaze, stojan a pohodlné pedále, je hmotnosť týchto bicyklov 16 - 18 kg.

Našou odpoveďou na dopyt po ľahkom mestskom bicykli je bicykel AIR, ktorý váži 13 kg. Tento bicykel však nemá nábojové dynamo a nábojovú prevodovku, avšak je plne vybavený. Preto váhu pri mestských bicykloch, špeciálne u tých v retro štýle neuvádzame, pretože by to bola veľmi zavádzajúca informácia.

Obvykle sa tieto bicykle používajú na jazdy do 20 - 40 km denne. Ide o komfort, bezúdržbovosť, čistotu odevu, dobrý rozhľad z bicykla, možnosť prepravy batožiny, bezpečie, ale aj robustnosť (bicykel musí vydržať náročný mestský terén). Hmotnosť v tomto režime používania nehrá príliš veľkú úlohu. Dôkazom nech je masové používanie rovnakých typov bicyklov v celom rade európskych miest.

A čo skladačka?

Skladací bicykel je skvelá voľba pre každého, kto kombinuje jazdu na bicykli s hromadnou dopravou, vlakom, autobusom, automobilom alebo lietadlom. Má však oproti “dospelým” bicyklom špecifické vlastnosti, o ktorých je dobre vedieť. Skladacie bicykle majú kolesá (pneumatiky) s rozmermi 16”, 20” či 24”. Kolesá sú menšie, a preto má skladací bicykel menšiu zotrvačnosť a horšie zvláda najmä priečne nerovnosti.

Pri skladacích bicykloch tiež často nie je možné voliť veľkosť rámu.Veľkosť rámu je minimalizovaná, malá výška rámu sa kompenzuje dlhou sedlovkou. Z toho plynie, že je rám, najmä na kraji sedlovej trubky a pri hlavovom zložení dosť namáhaný. Rám skladacieho bicykla je zložený z jedného alebo viacerých kĺbových segmentov, ktoré sú tiež namáhané ako samotným skladaním bicykla, tak pri jazde. Preto pri skladacích bicykloch veľmi záleží na kvalite spracovania a najmä na veľkosti a hmotnosti cyklistu. Platí, že ľudia s ambíciou každodenného používania skladačky by mali rozhodne uprednostniť kvalitu pred atraktívnou cenou.

Kedy zvoliť elektrobicykel?

Elektrobicykel je zábavný, rýchly, extrémne pohodlný, ale tiež často drahší než obyčajný bicykel, má väčšiu hmotnosť a je neporovnateľne komplikovanejší. Mechanické bicykle bývajú prakticky bez porúch a pokiaľ sa nejaké vyskytnú, je veľmi jednoduché ich odstrániť. Elektrické bicykle trpia častejšie na poruchy a ich odstránenie nie je triviálne. Pokiaľ ste mladí alebo v strednom veku, nejazdíte do extrémnych kopcov alebo dlhé vzdialenosti, odporúčame vám klasický bicykel.

Výška postavy městské kolo horské kolo trekingové kolo
cm cm palce cm palce cm
160 – 165 43 16 40 16-18 42-45
165 – 175 45 16-18 40-45 18-20 45-50
175 – 180 50 18-20 45-50 20-22 49-53
180 – 185 53 20-22 50-53 22-24 53-56
185 – 195 55 22-24 53-56 24-26 56-59