Elektrobicykel Haibike Alltrack 4 Blue 27,5“ S

Kód: 3065198
Neohodnotené
Značka: Haibike
haibike alltrack 4 modre 27 5
Loading...
SKLADOM
Môžeme doručiť do:
10.4.2025
Záruka: 2 roky

Malý horský elektrobicykel Haibike Alltrack 4 s 27,5“ kolesami a moderným elektropohonom Bosch Performance Line Smart System (75 Nm), ktorý je napájaný plne integrovanou batériou Bosch PowerTube 500Wh v ráme bicykla

Detailné informácie

Elektrobicykel Haibike Alltrack 4 Blue 27,5“ S

Neohodnotené
Značka: Haibike
€2 923,41 / ks
 ks

Predávame
od roku 2006

Priekopníci v
mestskej cyklistike

Telefonická konzultácia
+420-773 052 552

Kvalifikovaný servis
bicyklov

Unikátna ponuka
ihneď k odberu

Podrobný popis

Výkonný horský elektrobicykel pre drobnú postavu Haibike ALLTRACK 4 ponúka spoľahlivý elektrický hardtail s vyváženou výbavou, ktorý vás nesklame v teréne ani na bežných výletoch. Na tomto bicykli môžete očakávať príjemnú a zábavnú jazdu na rôznych typoch trás a možno aj trochu toho adrenalínu. Elektrobicykel Haibike Alltrack 4 je postavený na ľahkom hliníkovom ráme, ktorý obsahuje 500Wh batériu Bosch PowerTube a výkonný stredový motor Bosch Performance Line Smart System s krútiacim momentom 75 Nm. Spoľahlivé prehadzovačky Shimano a výkonné kotúčové brzdy Alhonga HT472 so 180 mm kotúčmi a odpružená vidlica SR Suntour XCM32 Boost DS so 120 mm zdvihom zaručujú bezpečnú jazdu na všetkých tratiach. Široké pneumatiky WTB Ranger Comp, 27,5", 55-584, poskytujú pocit pohodlia a stability aj pri vyšších rýchlostiach na nerovných cestách. Horský elektrobicykel Haibike Alltrack 4 je k dispozícii vo veľkostiach rámu S a M s 27,5" kolesami. Veľkosti M, L a XL sú vybavené 29-palcovými kolesami.

Dodatočné parametre

Kategória: Elektrobicykle
Kód produktu:3065198
Hmotnosť: 20 kg
Veľkosť kolesa: 27,5"
rám: hliník, priechodná os M12 (1.00) x 148 mm, kotúčová brzda Post Mount
Motor: Bosch Performance Line Smart System, 250W, 75Nm, 25km/h
displej: diaľkové ovládanie Bosch LED
Batéria: Bosch PowerTube, 500 Wh
Nabíjačka: Štandardná nabíjačka Bosch 4A
Vidlica: SR Suntour XCM32 Boost DS, oceľová pružina/olej, zdvih 120 mm, hliníkový hriadeľ 1 1/8" - 1 1/2" kužeľový, pevná os Boost
Razenie: Shimano Alivio M3100, 9 rýchlostí
Prehadzovačka: Shimano Alivio M3100, Trigger radic
pastorky kazety (zadné): Shimano HG200, 11-36 zubov
reťazová vzpera: KMC e9S
prevodník: Priama montáž, 38, oceľ
Brzdová panvica: Alhonga HT472, hliník
Brzda (predná): Alhonga HT472, 180 mm, hliníková, hydraulická kotúčová brzda
Brzda (zadná): Alhonga HT472, 180 mm, hliníková, hydraulická kotúčová brzda
pneumatiky: WTB Ranger Comp, 55-584
ráfiky: Schürmann Yak25, nitované, ráfik s dutinou, hliník
predný náboj: hliníkový náboj cez nápravu 15x110mm
zadný náboj: hliníkový náboj cez nápravu 12x148mm
lúče: Sapim Leader, čierna
riadidlá: XLC 720mm
gripy: XLC MTB gripy
predstavec: XLC A-head, A-head, otvor tyče: 31,8 mm
zostava hlavy: A-hlava kužeľová, guľôčkové ložisko
sedlo: XLC MTB
sedlovka: XLC, patentovaná, 31,6 mm, hliník
pedále: freeride pedál s reflektorom, hliník
prípustná celková hmotnosť: 120 kg

Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.

Nevypĺňajte toto pole:

Bezpečnostná kontrola

Mestský alebo športový bicykel?

Medzi športovým bicyklom a bicyklom, ktorý je vhodný pre cyklodopravu je množstvo rozdielov, ktoré vychádzajú z logiky jeho použitia. Zatiaľ čo športový bicykel je nástrojom pre podávanie maximálneho výkonu, mestský bicykel je prispôsobený pre pohodlie, čistotu, bezpečie a štýl.

Pokiaľ je bicykel používaný ako športové náčinie, musí cyklista pri podávaní maximálneho výkonu zľaviť z pohodlia a tiež musí očakávať zvýšenú námahu rúk, zápästí a chrbta. Sedlo je úzké - športový cyklista prakticky stále stojí v pedáloch a značnú časť váhy tela držia ruky. Pri klasickom mestskom bicykli je cyklista posadený vzpriamene, má dobrý prehľad o situácii okolo seba a je ho viac vidieť. Prenos sily z nôh však nie je úplne optimálny pre podávanie maximálneho výkonu, a preto je jazda skôr pokojnejšia.

Ďalším rozdielom je vybavenosť bicyklov. Športové bicykle často nemajú blatníky, kryt reťaze, dynamo v náboji, osvetlenie, stojan či nábojovú prevodovku, ktorá umožňuje radenie pri zastavení (napr. na križovatke, semafore a pod.). Pri jazde na mestskom bicykli vás nezašpiní striekajúca voda od kolies, reťaz a pod. Športový cyklista naopak využíva špeciálny odev aj obuv, počíta so znečistením a všetko sa podriaďuje hmotnosti bicykla.

Klasický holandský bicykel

- maximálne vzpriamená pohodlná pozícia, vhodná najmä pre mestá v rovinách a kratšie vzdialenosti.

pozice-na-kole-holandske

Mestský bicykel

- lepší prenos sily, dobrý rozhľad, ľahký nástup. Pre mierne kopcovitý terén strednej vzdialenosti.

pozice-na-kole-mestske

Trekový bicykel

- ideálny na dlhé vzdialenosti a ľubovoľný reliéf. Aj pre jazdu s taškami, dovolenky či expedície.

pozice-na-kole-trekingove

Horský bicykel / cestný bicykel

- je určený pre výkonové športové využitie v teréne alebo na ceste. Tento typ bicyklov nemáme v ponuke.

pozice-na-kole-horske

Gravel bike

- prepojenie cestnej a horskej cyklistiky (pôvodne cyklokros). Bicykle sú vhodné aj pre športovú cykloturistiku s minimalistickým zabalením do tzv. bikepacking tašiek. Bikepacking výbava poberie úspornú ľahkú výbavu, skôr na víkendové výlety cez noc. Bikepacking je obľúbený aj v kombinácii s horskými bicyklami.

bikepacking-gravel-bike

Veľkosť bicyklov

Pri bežných bicykloch sa rozlišuje výška rámu a veľkosť kolies. Zatiaľ čo kolesá (pneumatiky) sa pri bicykloch pre dospelých vyrábajú v súčasnosti vo dvoch základných veľkostiach 26” a 28”, výška rámu sa pohybuje od 135 do 170 cm. Výška rámu sa meria od stredu kľúk po okraj sedlovej rámovej trubky (nie sedlovky, či sedla, pri ktorých je vďaka možnosti nastavenia výška premenná). Okrem celkovej výšky postavy závisí vhodnosť rámu tiež na dĺžke nôh. Pokiaľ má cyklista atletickú postavu a dlhé nohy, je preňho vhodný skôr vyšší rám. Všeobecne však možno tvrdiť, že z hľadiska jazdného komfortu spôsobuje väčšie problémy menší rám na vyššiu postavu než opačne.

Pre prehľadnosť prikladáme tabuľku:

Výška postavy městské kolo horské kolo trekingové kolo
cm cm palce cm palce cm
160 – 165 43 16 40 16-18 42-45
165 – 175 45 16-18 40-45 18-20 45-50
175 – 180 50 18-20 45-50 20-22 49-53
180 – 185 53 20-22 50-53 22-24 53-56
185 – 195 55 22-24 53-56 24-26 56-59

 

Hmotnosť mestských bicyklov

Otázka na hmotnosť mestských bicyklov je veľmi častá a odpoveď naň si vyžaduje detailnejšiu odpoveď.
Hmotnosť bicyklov - trekových, horských či cestných sa meria bez všetkých doplnkov (blatníkov, osvetlenia, nosiča, krytu reťaze, stojanu či pedálov). Hmotnosť sa teda často nachádza medzi 9 - 12 kg, podľa typu rámu či osadenia.

Pokiaľ by sme mestské bicykle s CrMo rámom s klasickým spojom takto odstrojili, hmotnosť by bola 12 - 14 kg (v závislosti na rozsahu prevodov nábojovej prevodovky). Vyššia hmotnosť je daná nábojovým dynamom a nábojovou prevodovkou. Tieto špecifické stredy pri športových bicykloch tiež nenájdete.
Je pochopiteľné, že pokiaľ do celkovej hmotnosti započítame aj kompletnú výbavu bicykla - blatníky, osvetlenie, nosič, kryt reťaze, stojan a pohodlné pedále, je hmotnosť týchto bicyklov 16 - 18 kg.

Našou odpoveďou na dopyt po ľahkom mestskom bicykli je bicykel AIR, ktorý váži 13 kg. Tento bicykel však nemá nábojové dynamo a nábojovú prevodovku, avšak je plne vybavený. Preto váhu pri mestských bicykloch, špeciálne u tých v retro štýle neuvádzame, pretože by to bola veľmi zavádzajúca informácia.

Obvykle sa tieto bicykle používajú na jazdy do 20 - 40 km denne. Ide o komfort, bezúdržbovosť, čistotu odevu, dobrý rozhľad z bicykla, možnosť prepravy batožiny, bezpečie, ale aj robustnosť (bicykel musí vydržať náročný mestský terén). Hmotnosť v tomto režime používania nehrá príliš veľkú úlohu. Dôkazom nech je masové používanie rovnakých typov bicyklov v celom rade európskych miest.

A čo skladačka?

Skladací bicykel je skvelá voľba pre každého, kto kombinuje jazdu na bicykli s hromadnou dopravou, vlakom, autobusom, automobilom alebo lietadlom. Má však oproti “dospelým” bicyklom špecifické vlastnosti, o ktorých je dobre vedieť. Skladacie bicykle majú kolesá (pneumatiky) s rozmermi 16”, 20” či 24”. Kolesá sú menšie, a preto má skladací bicykel menšiu zotrvačnosť a horšie zvláda najmä priečne nerovnosti.

Pri skladacích bicykloch tiež často nie je možné voliť veľkosť rámu.Veľkosť rámu je minimalizovaná, malá výška rámu sa kompenzuje dlhou sedlovkou. Z toho plynie, že je rám, najmä na kraji sedlovej trubky a pri hlavovom zložení dosť namáhaný. Rám skladacieho bicykla je zložený z jedného alebo viacerých kĺbových segmentov, ktoré sú tiež namáhané ako samotným skladaním bicykla, tak pri jazde. Preto pri skladacích bicykloch veľmi záleží na kvalite spracovania a najmä na veľkosti a hmotnosti cyklistu. Platí, že ľudia s ambíciou každodenného používania skladačky by mali rozhodne uprednostniť kvalitu pred atraktívnou cenou.

Kedy zvoliť elektrobicykel?

Elektrobicykel je zábavný, rýchly, extrémne pohodlný, ale tiež často drahší než obyčajný bicykel, má väčšiu hmotnosť a je neporovnateľne komplikovanejší. Mechanické bicykle bývajú prakticky bez porúch a pokiaľ sa nejaké vyskytnú, je veľmi jednoduché ich odstrániť. Elektrické bicykle trpia častejšie na poruchy a ich odstránenie nie je triviálne. Pokiaľ ste mladí alebo v strednom veku, nejazdíte do extrémnych kopcov alebo dlhé vzdialenosti, odporúčame vám klasický bicykel.

Výška postavy městské kolo horské kolo trekingové kolo
cm cm palce cm palce cm
160 – 165 43 16 40 16-18 42-45
165 – 175 45 16-18 40-45 18-20 45-50
175 – 180 50 18-20 45-50 20-22 49-53
180 – 185 53 20-22 50-53 22-24 53-56
185 – 195 55 22-24 53-56 24-26 56-59