Gravel bike Bottecchia Monster green 2025 Shimano GRX610 24speed

Kód: 96594
Neohodnotené
Značka: Bottecchia
€2 249 –5 %
gravel kolo bottecchia monster zelene
Loading...
DO TÝŽDŇA
Môžeme doručiť do:
22.4.2025
Záruka: 2 roky

Šotolinový bicykel Bottecchia Monster od legendárneho talianskeho výrobcu ponúka široké možnosti osadenia, 5 výšok rámu a dve farebné varianty

Detailné informácie

Gravel bike Bottecchia Monster green 2025 Shimano GRX610 24speed

Neohodnotené
Značka: Bottecchia
€2 249 –5 % €2 120,92 / ks
 ks

Predávame
od roku 2006

Priekopníci v
mestskej cyklistike

Telefonická konzultácia
+420-773 052 552

Kvalifikovaný servis
bicyklov

Unikátna ponuka
ihneď k odberu

Podrobný popis

Bottecchia Gravel Monsterje špičkový štrkový bicykel vhodný na asfaltové cesty, ale aj na poľné alebo lesné cesty plné štrku, koreňov alebo blata. Monster je pripravený na všetky druhy dobrodružstiev, napríklad na viacdňovú cyklotúru alebo náročnú expedíciu, prípadne na tréningovú popoludňajšiu jazdu v okolí vášho domova. Moderný športový dizajn bude vyhovovať ženám aj mužom, pretože tento gravel bike je k dispozícii v niekoľkých veľkostiach rámu, dvoch farbách a tiež s rôznymi triedami osadenia. Vďaka novej integrovanej hlavovej rúrke s priemerom 1" a 1/2" je rám pevnejší a umožňuje vnútorné vedenie káblov. hladké zváranie po celom ráme a matná zamatová povrchová úprava dodávajú rámu karbónový vzhľad s výrazným estetickým dojmom. Vidlica je karbónová s hmotnosťou 510 g. Kolesá sú na 12 mm pevných osiach. Vynikajúca súprava Shimano GRX610 ponúka 2 x 12 prevodov na zdolávanie kopcovitých oblastí a svižnú jazdu po rovine. Hliníkový rám s dvojitou zosilnenou stenou trubiek je základom dokonalého bicykla na zábavu na rôznych tratiach. Bicykel je navrhnutý tak, aby zvládol akýkoľvek terén v každom ročnom období bez toho, aby ste sa museli obávať vzdialeností. Vďaka vysokokvalitným komponentom zaručuje vynikajúce výkony pri skupinových jazdách aj pretekoch. ak hľadáte spoľahlivý hliníkový gravelový bicykel s vynikajúcimi jazdnými vlastnosťami, ktorý dokáže zvládnuť nerovnosti s veľkým komfortom jazdy aj na dlhé vzdialenosti, vrelo vám odporúčame Bottecchia Gravel Monster. Tabuľka odporúčaných veľkostí bicykla Bottecchia Monster Gravel podľa výšky Dostupné veľkosti 44 - 48 - 51 - 54 - 58 cm. Vami zvolenú veľkosť uveďte v poznámkach k objednávke alebo nás kontaktujte a my vám ju odporučíme. Ottavio Bottecchia bol legendárny taliansky cyklista, ktorý ako prvý vyhral Tour de France pre svoju krajinu a od prvej do poslednej etapy obliekal žltý dres pre celkového lídra. Počas prvej svetovej vojny sa prihlásil do špeciálneho zboru "útočných prieskumníkov", vybavených skladacími bicyklami. Tu sa vyznamenal mnohými úspešnými akciami a získal aj medailu za statočnosť. Možno aj vďaka tomu bol predurčený stať sa veľkým cyklistickým pretekárom. 1924 - 2024 Bottecchia Cicli oslavuje sté výročie prvého víťazstva Ottavia Bottecchia na Tour de France. O sto rokov neskôr cyklisti stále snívajú o bicykloch, ktoré nesú jeho meno.

Dodatočné parametre

Kategória: Trekové a krosové bicykle
Kód produktu:96594
Hmotnosť: 14 kg
Rám: Alu 6061 double butted, kotúčové brzdy, priebežná náprava
Vidlica: Karbónová, s priechodnou osou 12 mm
Montáž: Shimano GRX610 24s DISK
Kolesá: GPM 825/5 alu TLR 30/23 axle12
Brzdy: Shimano RX400 DISK 160/160
Radenie: Shimano RX610 24s
Prevody: Shimano RX610 30/46
Kazeta: Shimano GRX 11/36 12s
Riadidlá: Deda Superzero Flat Gravel DCR
Rámová sada: Gravel Alu DCR Rámová sada
Podsedlovka: Raxe Alu 31,6
Sedlo: Selle Italia X Model
Pneumatiky: VRB Gravel 700x40 black pre

Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.

Nevypĺňajte toto pole:

Bezpečnostná kontrola

Mestský alebo športový bicykel?

Medzi športovým bicyklom a bicyklom, ktorý je vhodný pre cyklodopravu je množstvo rozdielov, ktoré vychádzajú z logiky jeho použitia. Zatiaľ čo športový bicykel je nástrojom pre podávanie maximálneho výkonu, mestský bicykel je prispôsobený pre pohodlie, čistotu, bezpečie a štýl.

Pokiaľ je bicykel používaný ako športové náčinie, musí cyklista pri podávaní maximálneho výkonu zľaviť z pohodlia a tiež musí očakávať zvýšenú námahu rúk, zápästí a chrbta. Sedlo je úzké - športový cyklista prakticky stále stojí v pedáloch a značnú časť váhy tela držia ruky. Pri klasickom mestskom bicykli je cyklista posadený vzpriamene, má dobrý prehľad o situácii okolo seba a je ho viac vidieť. Prenos sily z nôh však nie je úplne optimálny pre podávanie maximálneho výkonu, a preto je jazda skôr pokojnejšia.

Ďalším rozdielom je vybavenosť bicyklov. Športové bicykle často nemajú blatníky, kryt reťaze, dynamo v náboji, osvetlenie, stojan či nábojovú prevodovku, ktorá umožňuje radenie pri zastavení (napr. na križovatke, semafore a pod.). Pri jazde na mestskom bicykli vás nezašpiní striekajúca voda od kolies, reťaz a pod. Športový cyklista naopak využíva špeciálny odev aj obuv, počíta so znečistením a všetko sa podriaďuje hmotnosti bicykla.

Klasický holandský bicykel

- maximálne vzpriamená pohodlná pozícia, vhodná najmä pre mestá v rovinách a kratšie vzdialenosti.

pozice-na-kole-holandske

Mestský bicykel

- lepší prenos sily, dobrý rozhľad, ľahký nástup. Pre mierne kopcovitý terén strednej vzdialenosti.

pozice-na-kole-mestske

Trekový bicykel

- ideálny na dlhé vzdialenosti a ľubovoľný reliéf. Aj pre jazdu s taškami, dovolenky či expedície.

pozice-na-kole-trekingove

Horský bicykel / cestný bicykel

- je určený pre výkonové športové využitie v teréne alebo na ceste. Tento typ bicyklov nemáme v ponuke.

pozice-na-kole-horske

Gravel bike

- prepojenie cestnej a horskej cyklistiky (pôvodne cyklokros). Bicykle sú vhodné aj pre športovú cykloturistiku s minimalistickým zabalením do tzv. bikepacking tašiek. Bikepacking výbava poberie úspornú ľahkú výbavu, skôr na víkendové výlety cez noc. Bikepacking je obľúbený aj v kombinácii s horskými bicyklami.

bikepacking-gravel-bike

Veľkosť bicyklov

Pri bežných bicykloch sa rozlišuje výška rámu a veľkosť kolies. Zatiaľ čo kolesá (pneumatiky) sa pri bicykloch pre dospelých vyrábajú v súčasnosti vo dvoch základných veľkostiach 26” a 28”, výška rámu sa pohybuje od 135 do 170 cm. Výška rámu sa meria od stredu kľúk po okraj sedlovej rámovej trubky (nie sedlovky, či sedla, pri ktorých je vďaka možnosti nastavenia výška premenná). Okrem celkovej výšky postavy závisí vhodnosť rámu tiež na dĺžke nôh. Pokiaľ má cyklista atletickú postavu a dlhé nohy, je preňho vhodný skôr vyšší rám. Všeobecne však možno tvrdiť, že z hľadiska jazdného komfortu spôsobuje väčšie problémy menší rám na vyššiu postavu než opačne.

Pre prehľadnosť prikladáme tabuľku:

Výška postavy městské kolo horské kolo trekingové kolo
cm cm palce cm palce cm
160 – 165 43 16 40 16-18 42-45
165 – 175 45 16-18 40-45 18-20 45-50
175 – 180 50 18-20 45-50 20-22 49-53
180 – 185 53 20-22 50-53 22-24 53-56
185 – 195 55 22-24 53-56 24-26 56-59

 

Hmotnosť mestských bicyklov

Otázka na hmotnosť mestských bicyklov je veľmi častá a odpoveď naň si vyžaduje detailnejšiu odpoveď.
Hmotnosť bicyklov - trekových, horských či cestných sa meria bez všetkých doplnkov (blatníkov, osvetlenia, nosiča, krytu reťaze, stojanu či pedálov). Hmotnosť sa teda často nachádza medzi 9 - 12 kg, podľa typu rámu či osadenia.

Pokiaľ by sme mestské bicykle s CrMo rámom s klasickým spojom takto odstrojili, hmotnosť by bola 12 - 14 kg (v závislosti na rozsahu prevodov nábojovej prevodovky). Vyššia hmotnosť je daná nábojovým dynamom a nábojovou prevodovkou. Tieto špecifické stredy pri športových bicykloch tiež nenájdete.
Je pochopiteľné, že pokiaľ do celkovej hmotnosti započítame aj kompletnú výbavu bicykla - blatníky, osvetlenie, nosič, kryt reťaze, stojan a pohodlné pedále, je hmotnosť týchto bicyklov 16 - 18 kg.

Našou odpoveďou na dopyt po ľahkom mestskom bicykli je bicykel AIR, ktorý váži 13 kg. Tento bicykel však nemá nábojové dynamo a nábojovú prevodovku, avšak je plne vybavený. Preto váhu pri mestských bicykloch, špeciálne u tých v retro štýle neuvádzame, pretože by to bola veľmi zavádzajúca informácia.

Obvykle sa tieto bicykle používajú na jazdy do 20 - 40 km denne. Ide o komfort, bezúdržbovosť, čistotu odevu, dobrý rozhľad z bicykla, možnosť prepravy batožiny, bezpečie, ale aj robustnosť (bicykel musí vydržať náročný mestský terén). Hmotnosť v tomto režime používania nehrá príliš veľkú úlohu. Dôkazom nech je masové používanie rovnakých typov bicyklov v celom rade európskych miest.

A čo skladačka?

Skladací bicykel je skvelá voľba pre každého, kto kombinuje jazdu na bicykli s hromadnou dopravou, vlakom, autobusom, automobilom alebo lietadlom. Má však oproti “dospelým” bicyklom špecifické vlastnosti, o ktorých je dobre vedieť. Skladacie bicykle majú kolesá (pneumatiky) s rozmermi 16”, 20” či 24”. Kolesá sú menšie, a preto má skladací bicykel menšiu zotrvačnosť a horšie zvláda najmä priečne nerovnosti.

Pri skladacích bicykloch tiež často nie je možné voliť veľkosť rámu.Veľkosť rámu je minimalizovaná, malá výška rámu sa kompenzuje dlhou sedlovkou. Z toho plynie, že je rám, najmä na kraji sedlovej trubky a pri hlavovom zložení dosť namáhaný. Rám skladacieho bicykla je zložený z jedného alebo viacerých kĺbových segmentov, ktoré sú tiež namáhané ako samotným skladaním bicykla, tak pri jazde. Preto pri skladacích bicykloch veľmi záleží na kvalite spracovania a najmä na veľkosti a hmotnosti cyklistu. Platí, že ľudia s ambíciou každodenného používania skladačky by mali rozhodne uprednostniť kvalitu pred atraktívnou cenou.

Kedy zvoliť elektrobicykel?

Elektrobicykel je zábavný, rýchly, extrémne pohodlný, ale tiež často drahší než obyčajný bicykel, má väčšiu hmotnosť a je neporovnateľne komplikovanejší. Mechanické bicykle bývajú prakticky bez porúch a pokiaľ sa nejaké vyskytnú, je veľmi jednoduché ich odstrániť. Elektrické bicykle trpia častejšie na poruchy a ich odstránenie nie je triviálne. Pokiaľ ste mladí alebo v strednom veku, nejazdíte do extrémnych kopcov alebo dlhé vzdialenosti, odporúčame vám klasický bicykel.

Výška postavy městské kolo horské kolo trekingové kolo
cm cm palce cm palce cm
160 – 165 43 16 40 16-18 42-45
165 – 175 45 16-18 40-45 18-20 45-50
175 – 180 50 18-20 45-50 20-22 49-53
180 – 185 53 20-22 50-53 22-24 53-56
185 – 195 55 22-24 53-56 24-26 56-59