Výška postavy | městské kolo | horské kolo | trekingové kolo | ||
cm | cm | palce | cm | palce | cm |
160 – 165 | 43 | 16 | 40 | 16-18 | 42-45 |
165 – 175 | 45 | 16-18 | 40-45 | 18-20 | 45-50 |
175 – 180 | 50 | 18-20 | 45-50 | 20-22 | 49-53 |
180 – 185 | 53 | 20-22 | 50-53 | 22-24 | 53-56 |
185 – 195 | 55 | 22-24 | 53-56 | 24-26 | 56-59 |
Gravel Bike Fuji-Jari 1.1-matte black 58 cm
Kód: 96579
Predávame
od roku 2006

Priekopníci v
mestskej cyklistike

Telefonická konzultácia
+420-773 052 552

Kvalifikovaný servis
bicyklov

Unikátna ponuka
ihneď k odberu
Súvisiaci tovar
Podrobný popis
Fuji Jari 1.1. - cestný, športový, cestovný, ľahký bikepacking 58 cm XL Ľahký, ale pevný bicykel na športovú jazdu po asfalte rôznych kvalít. Nebojí sa rozbitých ciest vďaka 1,6" plášťom. Špičková sada kolies GRX 2x11. Dostatok zapustených matíc na inštaláciu kompletnej bikepackingovej sady. Nosnosť do 130 kg hmotnosť 9,5 kg. Veľkosti rámu: 48, 52, 54, 55,5, 57,5, 60 cm Požadovanú veľkosť rámu uveďte do poznámky k objednávke alebo zavolajte. O spoločnosti Fuji Spoločnosť Nichibei Fuji bola založená v Japonsku v roku 1899 a začala ako dovozca amerických a anglických bicyklov. V priebehu 20 rokov začala spoločnosť vyrábať vlastné bicykle. Od 20. rokov 20. storočia spoločnosť Fuji vyrábala pretekárske bicykle a v 70. rokoch 20. storočia (1971) bola spoločnosť Fuji hlavným výrobcom cestných bicyklov z chromolybdénu v Spojených štátoch - jedna z prvých japonských spoločností, ktorá expandovala do USA. Cestné bicykle Fuji dodnes pravidelne používajú mnohí špičkoví športovci na celom svete. Ponuka spoločnosti Fuji sa rozšírila o celý rad bicyklov a e-bicyklov.Dodatočné parametre
Kategória: | Bicykle |
---|---|
Kód produktu: | 96579 |
Hmotnosť: | 9.5 kg |
Veľkosti rámov: | 48, 52, 54, 55,5, 57,5, 60 |
Rám: | A6-SL Super-Butted Aluminum, T47 BB, 142x12mm thru-axle |
Vidlica: | karbónový monokok C10 |
Nastavenie: | Shimano GRX RX600 Dual Control, 2 x 11 rýchlostí |
Brzdy: | Shimano GRX RX400, hydraulické kotúčové brzdy so 160 mm kotúčmi |
Prehadzovačka: | Shimano GRX RX810 |
Kolesá: | Alex Boondocks 5, zliatinové bezdušové |
Kazeta: | Shimano 105, 11-34T |
Kľuky: | FSA Gossamer Pro, 48/32T |
Pneumatiky: | WTB Raddler TCS Light, 700 x 40c |
Brzdové páky: | Shimano GRX RX600, hydraulický kotúč |
Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.
Mestský alebo športový bicykel?
Medzi športovým bicyklom a bicyklom, ktorý je vhodný pre cyklodopravu je množstvo rozdielov, ktoré vychádzajú z logiky jeho použitia. Zatiaľ čo športový bicykel je nástrojom pre podávanie maximálneho výkonu, mestský bicykel je prispôsobený pre pohodlie, čistotu, bezpečie a štýl.
Pokiaľ je bicykel používaný ako športové náčinie, musí cyklista pri podávaní maximálneho výkonu zľaviť z pohodlia a tiež musí očakávať zvýšenú námahu rúk, zápästí a chrbta. Sedlo je úzké - športový cyklista prakticky stále stojí v pedáloch a značnú časť váhy tela držia ruky. Pri klasickom mestskom bicykli je cyklista posadený vzpriamene, má dobrý prehľad o situácii okolo seba a je ho viac vidieť. Prenos sily z nôh však nie je úplne optimálny pre podávanie maximálneho výkonu, a preto je jazda skôr pokojnejšia.
Ďalším rozdielom je vybavenosť bicyklov. Športové bicykle často nemajú blatníky, kryt reťaze, dynamo v náboji, osvetlenie, stojan či nábojovú prevodovku, ktorá umožňuje radenie pri zastavení (napr. na križovatke, semafore a pod.). Pri jazde na mestskom bicykli vás nezašpiní striekajúca voda od kolies, reťaz a pod. Športový cyklista naopak využíva špeciálny odev aj obuv, počíta so znečistením a všetko sa podriaďuje hmotnosti bicykla.
Klasický holandský bicykel
- maximálne vzpriamená pohodlná pozícia, vhodná najmä pre mestá v rovinách a kratšie vzdialenosti.
Mestský bicykel
- lepší prenos sily, dobrý rozhľad, ľahký nástup. Pre mierne kopcovitý terén strednej vzdialenosti.
Trekový bicykel
- ideálny na dlhé vzdialenosti a ľubovoľný reliéf. Aj pre jazdu s taškami, dovolenky či expedície.
Horský bicykel / cestný bicykel
- je určený pre výkonové športové využitie v teréne alebo na ceste. Tento typ bicyklov nemáme v ponuke.
Gravel bike
- prepojenie cestnej a horskej cyklistiky (pôvodne cyklokros). Bicykle sú vhodné aj pre športovú cykloturistiku s minimalistickým zabalením do tzv. bikepacking tašiek. Bikepacking výbava poberie úspornú ľahkú výbavu, skôr na víkendové výlety cez noc. Bikepacking je obľúbený aj v kombinácii s horskými bicyklami.
Veľkosť bicyklov
Pri bežných bicykloch sa rozlišuje výška rámu a veľkosť kolies. Zatiaľ čo kolesá (pneumatiky) sa pri bicykloch pre dospelých vyrábajú v súčasnosti vo dvoch základných veľkostiach 26” a 28”, výška rámu sa pohybuje od 135 do 170 cm. Výška rámu sa meria od stredu kľúk po okraj sedlovej rámovej trubky (nie sedlovky, či sedla, pri ktorých je vďaka možnosti nastavenia výška premenná). Okrem celkovej výšky postavy závisí vhodnosť rámu tiež na dĺžke nôh. Pokiaľ má cyklista atletickú postavu a dlhé nohy, je preňho vhodný skôr vyšší rám. Všeobecne však možno tvrdiť, že z hľadiska jazdného komfortu spôsobuje väčšie problémy menší rám na vyššiu postavu než opačne.
Pre prehľadnosť prikladáme tabuľku:
Výška postavy | městské kolo | horské kolo | trekingové kolo | ||
cm | cm | palce | cm | palce | cm |
160 – 165 | 43 | 16 | 40 | 16-18 | 42-45 |
165 – 175 | 45 | 16-18 | 40-45 | 18-20 | 45-50 |
175 – 180 | 50 | 18-20 | 45-50 | 20-22 | 49-53 |
180 – 185 | 53 | 20-22 | 50-53 | 22-24 | 53-56 |
185 – 195 | 55 | 22-24 | 53-56 | 24-26 | 56-59 |
Hmotnosť mestských bicyklov
Otázka na hmotnosť mestských bicyklov je veľmi častá a odpoveď naň si vyžaduje detailnejšiu odpoveď.
Hmotnosť bicyklov - trekových, horských či cestných sa meria bez všetkých doplnkov (blatníkov, osvetlenia, nosiča, krytu reťaze, stojanu či pedálov). Hmotnosť sa teda často nachádza medzi 9 - 12 kg, podľa typu rámu či osadenia.
Pokiaľ by sme mestské bicykle s CrMo rámom s klasickým spojom takto odstrojili, hmotnosť by bola 12 - 14 kg (v závislosti na rozsahu prevodov nábojovej prevodovky). Vyššia hmotnosť je daná nábojovým dynamom a nábojovou prevodovkou. Tieto špecifické stredy pri športových bicykloch tiež nenájdete.
Je pochopiteľné, že pokiaľ do celkovej hmotnosti započítame aj kompletnú výbavu bicykla - blatníky, osvetlenie, nosič, kryt reťaze, stojan a pohodlné pedále, je hmotnosť týchto bicyklov 16 - 18 kg.
Našou odpoveďou na dopyt po ľahkom mestskom bicykli je bicykel AIR, ktorý váži 13 kg. Tento bicykel však nemá nábojové dynamo a nábojovú prevodovku, avšak je plne vybavený. Preto váhu pri mestských bicykloch, špeciálne u tých v retro štýle neuvádzame, pretože by to bola veľmi zavádzajúca informácia.
Obvykle sa tieto bicykle používajú na jazdy do 20 - 40 km denne. Ide o komfort, bezúdržbovosť, čistotu odevu, dobrý rozhľad z bicykla, možnosť prepravy batožiny, bezpečie, ale aj robustnosť (bicykel musí vydržať náročný mestský terén). Hmotnosť v tomto režime používania nehrá príliš veľkú úlohu. Dôkazom nech je masové používanie rovnakých typov bicyklov v celom rade európskych miest.
A čo skladačka?
Skladací bicykel je skvelá voľba pre každého, kto kombinuje jazdu na bicykli s hromadnou dopravou, vlakom, autobusom, automobilom alebo lietadlom. Má však oproti “dospelým” bicyklom špecifické vlastnosti, o ktorých je dobre vedieť. Skladacie bicykle majú kolesá (pneumatiky) s rozmermi 16”, 20” či 24”. Kolesá sú menšie, a preto má skladací bicykel menšiu zotrvačnosť a horšie zvláda najmä priečne nerovnosti.
Pri skladacích bicykloch tiež často nie je možné voliť veľkosť rámu.Veľkosť rámu je minimalizovaná, malá výška rámu sa kompenzuje dlhou sedlovkou. Z toho plynie, že je rám, najmä na kraji sedlovej trubky a pri hlavovom zložení dosť namáhaný. Rám skladacieho bicykla je zložený z jedného alebo viacerých kĺbových segmentov, ktoré sú tiež namáhané ako samotným skladaním bicykla, tak pri jazde. Preto pri skladacích bicykloch veľmi záleží na kvalite spracovania a najmä na veľkosti a hmotnosti cyklistu. Platí, že ľudia s ambíciou každodenného používania skladačky by mali rozhodne uprednostniť kvalitu pred atraktívnou cenou.
Kedy zvoliť elektrobicykel?
Elektrobicykel je zábavný, rýchly, extrémne pohodlný, ale tiež často drahší než obyčajný bicykel, má väčšiu hmotnosť a je neporovnateľne komplikovanejší. Mechanické bicykle bývajú prakticky bez porúch a pokiaľ sa nejaké vyskytnú, je veľmi jednoduché ich odstrániť. Elektrické bicykle trpia častejšie na poruchy a ich odstránenie nie je triviálne. Pokiaľ ste mladí alebo v strednom veku, nejazdíte do extrémnych kopcov alebo dlhé vzdialenosti, odporúčame vám klasický bicykel.