Výška postavy | městské kolo | horské kolo | trekingové kolo | ||
cm | cm | palce | cm | palce | cm |
160 – 165 | 43 | 16 | 40 | 16-18 | 42-45 |
165 – 175 | 45 | 16-18 | 40-45 | 18-20 | 45-50 |
175 – 180 | 50 | 18-20 | 45-50 | 20-22 | 49-53 |
180 – 185 | 53 | 20-22 | 50-53 | 22-24 | 53-56 |
185 – 195 | 55 | 22-24 | 53-56 | 24-26 | 56-59 |
Prestavba 1000W elektrického bicykla, stredový pohon, kapacita rámovej batérie 13 Ah, dojazd až 100 km
Kód: 112062
Predávame
od roku 2006

Priekopníci v
mestskej cyklistike

Telefonická konzultácia
+420-773 052 552

Kvalifikovaný servis
bicyklov

Unikátna ponuka
ihneď k odberu
Súvisiaci tovar
Podrobný popis
Stredový pohon sa vyznačuje ľahkosťou a jednoduchou montážou. Motor je namontovaný v ráme kľukovej osi. Inštaláciou motora na miesto pôvodnej prevodovky má motor optimálne ťažisko a lepšie jazdné vlastnosti vďaka možnosti zmeny prevodových stupňov. Motor môže vždy pracovať pri optimálnych otáčkach. Je odolný proti vnikaniu prachu a je chránený aj proti striekajúcej vode (IP65). Motor je určený pre stredové nápravy s priemerom 68 - 72 mm. Výhodou stredových pohonov je, že majú až o 35 % dlhší dosah ako motory, ktoré sú namiesto stredového kolesa vypletené. Sú natoľko univerzálne, že ich možno namontovať na 99 % výrobných kolies. V záložke Súvisiace súbory nájdete všetky technické informácie o kompletnej súprave a návody na inštaláciu. 13 Ah (624 Wh) batéria EVBIKE sa veľmi ľahko inštaluje na rám bicykla namiesto držiaka na fľašu. Umiestnením batérie do stredu bicykla sa dosiahne optimálne ťažisko. Batéria je vybavená bezpečnostným zámkom proti krádeži. Po odomknutí ju možno z držiaka ľahko vybrať, napr. pri dobíjaní alebo preprave. Batéria obsahuje inteligentný ochranný modul BMS na vyvažovanie článkov, ktorý ich chráni pred nedostatočným nabitím a vybitím. Batéria nemá pamäťový efekt a nepodporuje rekuperáciu. Batéria obsahuje výstup USB na nabíjanie externých zariadení. TIP: Nabíjačku najprv zapojte do batérie a až potom do elektrickej siete. V opačnom prípade môže dôjsť k poškodeniu konektorov. Obsah balenia: 48 V, 1000 W motor. 48 V, 13 Ah rámová batéria 2x kľúč 5 A nabíjačka Hlavný káblový zväzok so 4 výstupmi Snímač otáčok s magnetom Prevodovka 44 zubov L+P kľuka Montážny materiál (skrutky a matice) Snímač radenia Táto súprava je v súlade s maximálnou povolenou rýchlosťou 25 km/h podľa platných právnych predpisov. Spĺňa teda normy pre cestnú premávku. Maximálnu povolenú rýchlosť 25 km/h je možné vypnúť a nastaviť až na 60 km/h (mimo ciest). Inštaláciu elektrifikačnej súpravy na bicykel zvládne priemerný mechanik, ktorý je vybavený náradím na demontáž kľuky pedálov a povolenie stredu. Ak nemáte skúsenosti s takýmito úkonmi, odporúčame vám využiť naše služby a nechať si súpravu odborne namontovať.Dodatočné parametre
Kategória: | Stredové pohony - Prestavba na elektrobicykle |
---|---|
Kód produktu: | 112062 |
Hmotnosť: | 12 kg |
Výkon pohonu: | 1000 W |
Programovanie pohonu: | Áno |
Voliteľný displej: | Áno |
Pomoc pri chôdzi: | Áno (6 km/h) |
Hluk pohonu: | < |
Krútiaci moment: | 130 Nm, špičkový 160 Nm |
Do osi kolesa: | 68-72 mm |
Výstup USB: | Áno |
Bluetooth: | Nie |
Dojazd: | 80 - 140 km |
Počet normálnych cyklov: | 800 (max. 30 % pokles kapacity) |
Zloženie článku: | lítiový (Li-ion) |
Nominálne napätie článku: | 3,7 V |
Kapacita batérie: | 13 Ah (624 Wh) |
Nabíjací prúd: | 2 A |
Umiestnenie batérie: | Na spodnej rámovej rúrke |
Pamäťový efekt: | Nie |
Hmotnosť pohonu: | 6,6 kg |
Hmotnosť batérie: | 4,1 kg |
Rozmery batérie: | 367 x 115 x 90 mm |
Snímač krútenia v pohone: | Nie |
Ochrana kábla IP65: | Áno |
Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.
Mestský alebo športový bicykel?
Medzi športovým bicyklom a bicyklom, ktorý je vhodný pre cyklodopravu je množstvo rozdielov, ktoré vychádzajú z logiky jeho použitia. Zatiaľ čo športový bicykel je nástrojom pre podávanie maximálneho výkonu, mestský bicykel je prispôsobený pre pohodlie, čistotu, bezpečie a štýl.
Pokiaľ je bicykel používaný ako športové náčinie, musí cyklista pri podávaní maximálneho výkonu zľaviť z pohodlia a tiež musí očakávať zvýšenú námahu rúk, zápästí a chrbta. Sedlo je úzké - športový cyklista prakticky stále stojí v pedáloch a značnú časť váhy tela držia ruky. Pri klasickom mestskom bicykli je cyklista posadený vzpriamene, má dobrý prehľad o situácii okolo seba a je ho viac vidieť. Prenos sily z nôh však nie je úplne optimálny pre podávanie maximálneho výkonu, a preto je jazda skôr pokojnejšia.
Ďalším rozdielom je vybavenosť bicyklov. Športové bicykle často nemajú blatníky, kryt reťaze, dynamo v náboji, osvetlenie, stojan či nábojovú prevodovku, ktorá umožňuje radenie pri zastavení (napr. na križovatke, semafore a pod.). Pri jazde na mestskom bicykli vás nezašpiní striekajúca voda od kolies, reťaz a pod. Športový cyklista naopak využíva špeciálny odev aj obuv, počíta so znečistením a všetko sa podriaďuje hmotnosti bicykla.
Klasický holandský bicykel
- maximálne vzpriamená pohodlná pozícia, vhodná najmä pre mestá v rovinách a kratšie vzdialenosti.
Mestský bicykel
- lepší prenos sily, dobrý rozhľad, ľahký nástup. Pre mierne kopcovitý terén strednej vzdialenosti.
Trekový bicykel
- ideálny na dlhé vzdialenosti a ľubovoľný reliéf. Aj pre jazdu s taškami, dovolenky či expedície.
Horský bicykel / cestný bicykel
- je určený pre výkonové športové využitie v teréne alebo na ceste. Tento typ bicyklov nemáme v ponuke.
Gravel bike
- prepojenie cestnej a horskej cyklistiky (pôvodne cyklokros). Bicykle sú vhodné aj pre športovú cykloturistiku s minimalistickým zabalením do tzv. bikepacking tašiek. Bikepacking výbava poberie úspornú ľahkú výbavu, skôr na víkendové výlety cez noc. Bikepacking je obľúbený aj v kombinácii s horskými bicyklami.
Veľkosť bicyklov
Pri bežných bicykloch sa rozlišuje výška rámu a veľkosť kolies. Zatiaľ čo kolesá (pneumatiky) sa pri bicykloch pre dospelých vyrábajú v súčasnosti vo dvoch základných veľkostiach 26” a 28”, výška rámu sa pohybuje od 135 do 170 cm. Výška rámu sa meria od stredu kľúk po okraj sedlovej rámovej trubky (nie sedlovky, či sedla, pri ktorých je vďaka možnosti nastavenia výška premenná). Okrem celkovej výšky postavy závisí vhodnosť rámu tiež na dĺžke nôh. Pokiaľ má cyklista atletickú postavu a dlhé nohy, je preňho vhodný skôr vyšší rám. Všeobecne však možno tvrdiť, že z hľadiska jazdného komfortu spôsobuje väčšie problémy menší rám na vyššiu postavu než opačne.
Pre prehľadnosť prikladáme tabuľku:
Výška postavy | městské kolo | horské kolo | trekingové kolo | ||
cm | cm | palce | cm | palce | cm |
160 – 165 | 43 | 16 | 40 | 16-18 | 42-45 |
165 – 175 | 45 | 16-18 | 40-45 | 18-20 | 45-50 |
175 – 180 | 50 | 18-20 | 45-50 | 20-22 | 49-53 |
180 – 185 | 53 | 20-22 | 50-53 | 22-24 | 53-56 |
185 – 195 | 55 | 22-24 | 53-56 | 24-26 | 56-59 |
Hmotnosť mestských bicyklov
Otázka na hmotnosť mestských bicyklov je veľmi častá a odpoveď naň si vyžaduje detailnejšiu odpoveď.
Hmotnosť bicyklov - trekových, horských či cestných sa meria bez všetkých doplnkov (blatníkov, osvetlenia, nosiča, krytu reťaze, stojanu či pedálov). Hmotnosť sa teda často nachádza medzi 9 - 12 kg, podľa typu rámu či osadenia.
Pokiaľ by sme mestské bicykle s CrMo rámom s klasickým spojom takto odstrojili, hmotnosť by bola 12 - 14 kg (v závislosti na rozsahu prevodov nábojovej prevodovky). Vyššia hmotnosť je daná nábojovým dynamom a nábojovou prevodovkou. Tieto špecifické stredy pri športových bicykloch tiež nenájdete.
Je pochopiteľné, že pokiaľ do celkovej hmotnosti započítame aj kompletnú výbavu bicykla - blatníky, osvetlenie, nosič, kryt reťaze, stojan a pohodlné pedále, je hmotnosť týchto bicyklov 16 - 18 kg.
Našou odpoveďou na dopyt po ľahkom mestskom bicykli je bicykel AIR, ktorý váži 13 kg. Tento bicykel však nemá nábojové dynamo a nábojovú prevodovku, avšak je plne vybavený. Preto váhu pri mestských bicykloch, špeciálne u tých v retro štýle neuvádzame, pretože by to bola veľmi zavádzajúca informácia.
Obvykle sa tieto bicykle používajú na jazdy do 20 - 40 km denne. Ide o komfort, bezúdržbovosť, čistotu odevu, dobrý rozhľad z bicykla, možnosť prepravy batožiny, bezpečie, ale aj robustnosť (bicykel musí vydržať náročný mestský terén). Hmotnosť v tomto režime používania nehrá príliš veľkú úlohu. Dôkazom nech je masové používanie rovnakých typov bicyklov v celom rade európskych miest.
A čo skladačka?
Skladací bicykel je skvelá voľba pre každého, kto kombinuje jazdu na bicykli s hromadnou dopravou, vlakom, autobusom, automobilom alebo lietadlom. Má však oproti “dospelým” bicyklom špecifické vlastnosti, o ktorých je dobre vedieť. Skladacie bicykle majú kolesá (pneumatiky) s rozmermi 16”, 20” či 24”. Kolesá sú menšie, a preto má skladací bicykel menšiu zotrvačnosť a horšie zvláda najmä priečne nerovnosti.
Pri skladacích bicykloch tiež často nie je možné voliť veľkosť rámu.Veľkosť rámu je minimalizovaná, malá výška rámu sa kompenzuje dlhou sedlovkou. Z toho plynie, že je rám, najmä na kraji sedlovej trubky a pri hlavovom zložení dosť namáhaný. Rám skladacieho bicykla je zložený z jedného alebo viacerých kĺbových segmentov, ktoré sú tiež namáhané ako samotným skladaním bicykla, tak pri jazde. Preto pri skladacích bicykloch veľmi záleží na kvalite spracovania a najmä na veľkosti a hmotnosti cyklistu. Platí, že ľudia s ambíciou každodenného používania skladačky by mali rozhodne uprednostniť kvalitu pred atraktívnou cenou.
Kedy zvoliť elektrobicykel?
Elektrobicykel je zábavný, rýchly, extrémne pohodlný, ale tiež často drahší než obyčajný bicykel, má väčšiu hmotnosť a je neporovnateľne komplikovanejší. Mechanické bicykle bývajú prakticky bez porúch a pokiaľ sa nejaké vyskytnú, je veľmi jednoduché ich odstrániť. Elektrické bicykle trpia častejšie na poruchy a ich odstránenie nie je triviálne. Pokiaľ ste mladí alebo v strednom veku, nejazdíte do extrémnych kopcov alebo dlhé vzdialenosti, odporúčame vám klasický bicykel.