Výška postavy | městské kolo | horské kolo | trekingové kolo | ||
cm | cm | palce | cm | palce | cm |
160 – 165 | 43 | 16 | 40 | 16-18 | 42-45 |
165 – 175 | 45 | 16-18 | 40-45 | 18-20 | 45-50 |
175 – 180 | 50 | 18-20 | 45-50 | 20-22 | 49-53 |
180 – 185 | 53 | 20-22 | 50-53 | 22-24 | 53-56 |
185 – 195 | 55 | 22-24 | 53-56 | 24-26 | 56-59 |
Skladací bicykel Brompton H6L zelený
Kód: 621102
Predávame
od roku 2006

Priekopníci v
mestskej cyklistike

Telefonická konzultácia
+420-773 052 552

Kvalifikovaný servis
bicyklov

Unikátna ponuka
ihneď k odberu
Súvisiaci tovar
Podrobný popis
Zelený deň! Skladací bicykel Brompton H6L v elegantnej tmavozelenej farbe "Racing green" a limitovanej čiernej edícii Legendárne britské skladacie bicykle Brompton majú takmer 40-ročnú tradíciu a sú pýchou všetkých Angličanov. Rozmery v zloženom stave sú 54 x 56 x 25 cm a hmotnosť tejto skladačky je v základnej oceľovej verzii neuveriteľných 11,5 kg. Do vlaku, do reštaurácie, do práce, do školy, do lietadla, všade si ho môžete vziať so sebou. Vôbec neuberá na technických nárokoch a stále sa môže pochváliť prvotriednou kvalitou. Vďaka tuhému oceľovému rámu, vynikajúcej geometrii, nábojovej prevodovke Sturmey Archer s prehadzovačkou a dvojrýchlostným pastorkom má celkom 6 rýchlostí, ktoré vás zavedú aj do kopcovitejších oblastí. Skladací bicykel Brompton H6L je veľmi obľúbeným modelom nielen v našej oblasti a jeho výhody pocítite hneď, ako ho začnete používať. Každý prvok na bicykli má svoj účel a funkciu. Šikovne premyslené spojovacie západky, držia spojený balík vždy pevne pohromade. Bicykel Brompton sa pri prenášaní nikdy nerozpojí, pretože jedna časť uzamkne druhú, a bicykel možno rozložiť a zložiť len dodržaním správnych postupných krokov. Vďaka delenej zadnej konštrukcii je skladací bicykel zavesený prostredníctvom gumového silentbloku s možnosťou výberu dámskeho alebo pánskeho. V zadnej časti bicykla nájdete aj navijaky, na ktorých sú pripevnené malé kolieska, ktoré slúžia na to, aby bicykel nespadol, keď sa odpojí zadná konštrukcia, čo by stál. Potom, keď je bicykel úplne zložený a zostane spojený len kĺb riadidiel, je možné ho ťahať zložený za sebou ako tašku na kolieskach. K skladacím bicyklom Brompton si môžete zakúpiť množstvo príslušenstva. Odporúčame napríklad prednú tašku S-BAG alebo lacnejšískladací košík alebo kryt proti dažďu (kryt proti dažďu na zložený bicykel). Medzi často žiadané príslušenstvo patrí teleskopická sedlová trubka pre vyššie osoby (nad 190 cm). Skladacie bicykle Brompton sa dodávajú v mnohých farebných variantoch a konfiguráciách. Brompton M3L, M6L, S6L, H6L, M6R alebo titánové odľahčené modely. Ak máte individuálne požiadavky alebo potrebujete konzultáciu o vhodnom skladacom bicykli, neváhajte nás kontaktovať. Tento jedinečný kúsok je teraz k dispozícii v čiernej edícii, pozri obrázky 5 a 6, a preto má čierne riadidlá, sedlovú trubku, kľuky, ráfiky kolies a blatníky.Dodatočné parametre
Kategória: | Bicykle |
---|---|
Kód produktu: | 621102 |
Hmotnosť: | 11 kg |
Vlastnosti: | Unisex, skladací bicykel, ručne vyrobený v Spojenom kráľovstve. |
Rám: | CrMo tenkostenná oceľ, skladací rám, pre výšku postavy 145 - 200 cm. |
Prevodovka: | Sturmey Archer BSR 3 rýchlosti + 2 rýchlosti Brompton prehadzovačka |
farba: | tmavozelená, pretekárska zelená |
Brzdy: | Klasické cestné brzdy Brompton so strmeňmi. |
Pneumatiky: | 16 "x1 3/8" Brompton, ochrana proti nárazu, reflexný pruh. |
Osvetlenie: | Predný a zadný reflektor. |
Ďalšie vybavenie: | Blatníky, zadné odpruženie so silentblokom, zvonček, nafukovačka |
Veľkosť v zloženom stave: | 54 x 56 x 25 cm |
Hmotnosť: | 11,5 kg |
Video
Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.
Mestský alebo športový bicykel?
Medzi športovým bicyklom a bicyklom, ktorý je vhodný pre cyklodopravu je množstvo rozdielov, ktoré vychádzajú z logiky jeho použitia. Zatiaľ čo športový bicykel je nástrojom pre podávanie maximálneho výkonu, mestský bicykel je prispôsobený pre pohodlie, čistotu, bezpečie a štýl.
Pokiaľ je bicykel používaný ako športové náčinie, musí cyklista pri podávaní maximálneho výkonu zľaviť z pohodlia a tiež musí očakávať zvýšenú námahu rúk, zápästí a chrbta. Sedlo je úzké - športový cyklista prakticky stále stojí v pedáloch a značnú časť váhy tela držia ruky. Pri klasickom mestskom bicykli je cyklista posadený vzpriamene, má dobrý prehľad o situácii okolo seba a je ho viac vidieť. Prenos sily z nôh však nie je úplne optimálny pre podávanie maximálneho výkonu, a preto je jazda skôr pokojnejšia.
Ďalším rozdielom je vybavenosť bicyklov. Športové bicykle často nemajú blatníky, kryt reťaze, dynamo v náboji, osvetlenie, stojan či nábojovú prevodovku, ktorá umožňuje radenie pri zastavení (napr. na križovatke, semafore a pod.). Pri jazde na mestskom bicykli vás nezašpiní striekajúca voda od kolies, reťaz a pod. Športový cyklista naopak využíva špeciálny odev aj obuv, počíta so znečistením a všetko sa podriaďuje hmotnosti bicykla.
Klasický holandský bicykel
- maximálne vzpriamená pohodlná pozícia, vhodná najmä pre mestá v rovinách a kratšie vzdialenosti.
Mestský bicykel
- lepší prenos sily, dobrý rozhľad, ľahký nástup. Pre mierne kopcovitý terén strednej vzdialenosti.
Trekový bicykel
- ideálny na dlhé vzdialenosti a ľubovoľný reliéf. Aj pre jazdu s taškami, dovolenky či expedície.
Horský bicykel / cestný bicykel
- je určený pre výkonové športové využitie v teréne alebo na ceste. Tento typ bicyklov nemáme v ponuke.
Gravel bike
- prepojenie cestnej a horskej cyklistiky (pôvodne cyklokros). Bicykle sú vhodné aj pre športovú cykloturistiku s minimalistickým zabalením do tzv. bikepacking tašiek. Bikepacking výbava poberie úspornú ľahkú výbavu, skôr na víkendové výlety cez noc. Bikepacking je obľúbený aj v kombinácii s horskými bicyklami.
Veľkosť bicyklov
Pri bežných bicykloch sa rozlišuje výška rámu a veľkosť kolies. Zatiaľ čo kolesá (pneumatiky) sa pri bicykloch pre dospelých vyrábajú v súčasnosti vo dvoch základných veľkostiach 26” a 28”, výška rámu sa pohybuje od 135 do 170 cm. Výška rámu sa meria od stredu kľúk po okraj sedlovej rámovej trubky (nie sedlovky, či sedla, pri ktorých je vďaka možnosti nastavenia výška premenná). Okrem celkovej výšky postavy závisí vhodnosť rámu tiež na dĺžke nôh. Pokiaľ má cyklista atletickú postavu a dlhé nohy, je preňho vhodný skôr vyšší rám. Všeobecne však možno tvrdiť, že z hľadiska jazdného komfortu spôsobuje väčšie problémy menší rám na vyššiu postavu než opačne.
Pre prehľadnosť prikladáme tabuľku:
Výška postavy | městské kolo | horské kolo | trekingové kolo | ||
cm | cm | palce | cm | palce | cm |
160 – 165 | 43 | 16 | 40 | 16-18 | 42-45 |
165 – 175 | 45 | 16-18 | 40-45 | 18-20 | 45-50 |
175 – 180 | 50 | 18-20 | 45-50 | 20-22 | 49-53 |
180 – 185 | 53 | 20-22 | 50-53 | 22-24 | 53-56 |
185 – 195 | 55 | 22-24 | 53-56 | 24-26 | 56-59 |
Hmotnosť mestských bicyklov
Otázka na hmotnosť mestských bicyklov je veľmi častá a odpoveď naň si vyžaduje detailnejšiu odpoveď.
Hmotnosť bicyklov - trekových, horských či cestných sa meria bez všetkých doplnkov (blatníkov, osvetlenia, nosiča, krytu reťaze, stojanu či pedálov). Hmotnosť sa teda často nachádza medzi 9 - 12 kg, podľa typu rámu či osadenia.
Pokiaľ by sme mestské bicykle s CrMo rámom s klasickým spojom takto odstrojili, hmotnosť by bola 12 - 14 kg (v závislosti na rozsahu prevodov nábojovej prevodovky). Vyššia hmotnosť je daná nábojovým dynamom a nábojovou prevodovkou. Tieto špecifické stredy pri športových bicykloch tiež nenájdete.
Je pochopiteľné, že pokiaľ do celkovej hmotnosti započítame aj kompletnú výbavu bicykla - blatníky, osvetlenie, nosič, kryt reťaze, stojan a pohodlné pedále, je hmotnosť týchto bicyklov 16 - 18 kg.
Našou odpoveďou na dopyt po ľahkom mestskom bicykli je bicykel AIR, ktorý váži 13 kg. Tento bicykel však nemá nábojové dynamo a nábojovú prevodovku, avšak je plne vybavený. Preto váhu pri mestských bicykloch, špeciálne u tých v retro štýle neuvádzame, pretože by to bola veľmi zavádzajúca informácia.
Obvykle sa tieto bicykle používajú na jazdy do 20 - 40 km denne. Ide o komfort, bezúdržbovosť, čistotu odevu, dobrý rozhľad z bicykla, možnosť prepravy batožiny, bezpečie, ale aj robustnosť (bicykel musí vydržať náročný mestský terén). Hmotnosť v tomto režime používania nehrá príliš veľkú úlohu. Dôkazom nech je masové používanie rovnakých typov bicyklov v celom rade európskych miest.
A čo skladačka?
Skladací bicykel je skvelá voľba pre každého, kto kombinuje jazdu na bicykli s hromadnou dopravou, vlakom, autobusom, automobilom alebo lietadlom. Má však oproti “dospelým” bicyklom špecifické vlastnosti, o ktorých je dobre vedieť. Skladacie bicykle majú kolesá (pneumatiky) s rozmermi 16”, 20” či 24”. Kolesá sú menšie, a preto má skladací bicykel menšiu zotrvačnosť a horšie zvláda najmä priečne nerovnosti.
Pri skladacích bicykloch tiež často nie je možné voliť veľkosť rámu.Veľkosť rámu je minimalizovaná, malá výška rámu sa kompenzuje dlhou sedlovkou. Z toho plynie, že je rám, najmä na kraji sedlovej trubky a pri hlavovom zložení dosť namáhaný. Rám skladacieho bicykla je zložený z jedného alebo viacerých kĺbových segmentov, ktoré sú tiež namáhané ako samotným skladaním bicykla, tak pri jazde. Preto pri skladacích bicykloch veľmi záleží na kvalite spracovania a najmä na veľkosti a hmotnosti cyklistu. Platí, že ľudia s ambíciou každodenného používania skladačky by mali rozhodne uprednostniť kvalitu pred atraktívnou cenou.
Kedy zvoliť elektrobicykel?
Elektrobicykel je zábavný, rýchly, extrémne pohodlný, ale tiež často drahší než obyčajný bicykel, má väčšiu hmotnosť a je neporovnateľne komplikovanejší. Mechanické bicykle bývajú prakticky bez porúch a pokiaľ sa nejaké vyskytnú, je veľmi jednoduché ich odstrániť. Elektrické bicykle trpia častejšie na poruchy a ich odstránenie nie je triviálne. Pokiaľ ste mladí alebo v strednom veku, nejazdíte do extrémnych kopcov alebo dlhé vzdialenosti, odporúčame vám klasický bicykel.