Výška postavy | městské kolo | horské kolo | trekingové kolo | ||
cm | cm | palce | cm | palce | cm |
160 – 165 | 43 | 16 | 40 | 16-18 | 42-45 |
165 – 175 | 45 | 16-18 | 40-45 | 18-20 | 45-50 |
175 – 180 | 50 | 18-20 | 45-50 | 20-22 | 49-53 |
180 – 185 | 53 | 20-22 | 50-53 | 22-24 | 53-56 |
185 – 195 | 55 | 22-24 | 53-56 | 24-26 | 56-59 |
Tern GSD S00 - nákladný semiskladací elektrobicykel oranžová
Kód: 6450126
Predávame
od roku 2006

Priekopníci v
mestskej cyklistike

Telefonická konzultácia
+420-773 052 552

Kvalifikovaný servis
bicyklov

Unikátna ponuka
ihneď k odberu
Súvisiaci tovar
Podrobný popis
Elektrobicykel Tern GSD
Model GSD S00 predstavuje najvyššiu radu kompaktného nákladného elektrobicykla, ktorý je oproti verzii S10 vybavený bezstupňovou plynulou prevodovkou Enviolo, ktorá činí radenie plynulejšie a ponúka aj väčší rozsah prevodov. Model S00 navyše vo svojom základe ponúka už tiež bočné brašny, zámok ABUS na prednú vidlicu a masívnejší stojan. Dôležitým rozdielom je tiež motor Bosch Performance CX.
Ohromne užitočné - prekvapivo malé
Značka Tern nie je len výrobcom skladacích kolies, ale snaží sa aj vylepšiť život nás všetkých skrze zníženie vplyvu ľudského konania na životné prostredie. Vývoj a výroba tých najlepších možných skladacích bicyklov na svete je len prvým krokom. Medzi ďalšie potom môže patriť predstavenie skladacieho nákladného kolesa Node Cargo či skladacích elektrobicyklov Vektron. Zásadným krokom je uvedenie kompatného nákladného elektrobicykla Tern GSD do ulíc svetových miest. GSD totiž definuje novú kategóriu: "úžitkový kompakt". GSD hravo prepraví dve deti a týždenné nákup, alebo 180 kg nákladu, pritom na dĺžku meria iba 180 cm, teda menej ako mestské kolo holandského typu. Vďaka skladaciemu predstavcu physis a zasúvacej sedlovke dokážete koleso uschovať pri sebe v byte, alebo previezť vo väčšom kombíku. GSD je možné individuálne nastaviť pre osoby výšky 150 až 195 cm, takže ho využijú úplne všetci - mama, otec i deti. Špičkový motor Bosch Performance je napájaný jednou či dvoma 500 Wh batériami a GSD tak prejde až 250 km. Súčasťou vybavenia je integrované osvetlenie, blatníky, stredový stojan, dve XL brašne a dokonca aj výsuvné opierky na nohy pre spolujazdca, teda všetko, čo je k cykloživotu treba.
"Typický zástupca elektrobicyklov na súčasnom trhu vyzerá v podstate ako štandardné koleso s namontovanými motorom a batérií" hovorí Josh Hon, kapitán Tern tímu. "To znamená, že všetky zmysluplné kompromisy, ktoré boli pri konštrukcii dopravného prostriedku navrhnutého pre poháňanie ľudskú silou urobené, sú prenášané na elektrobicykle, kde ale pôvodného zámeru strácajú. "Gé-eS-Déčko" je výsledkom zásadného vhľadu: keď navrhujete koleso na elektrický pohon, nie je potrebné ustúpiť z požiadaviek na kľúčové prvky funkčnosti, ako sú napríklad komfort a objem nákladu preto, aby ste optimalizovali rýchlosť. S elektrickým pohonom Bosch sa 20 "kolesá pohybujú rovnako rýchlo ako sa 700C, ale vďaka menším kolesám je zrýchlenie ostrejší. Menšie kolesá nám tiež dovolila maximalizovať kapacitu nákladu. Najlepšie na tom je, že všetky tieto klady sme vložili do modelu veľkosti štandardného mestského kola. "
Prvotriedna stabilita
Je faktom, že jazda na mopede je ľahšie ako na motocykli a rovnako tak platí, že na GSD sa jazdí lepšie ako na mnohých elektrobicykloch momentálne dostupných na trhu. Menšie kolesá, nízky rám a centrálne uložený motor s batériou vytvárajú extrémne nízke ťažisko. To všetko spolu s predĺženým rázvorom činí GSD mimoriadne stabilným a ľahko ovládateľným. Táto výnimočná stabilita je zásadné a veľmi cenená pri plnom naložení, obzvlášť v prípadoch, keď sú vaším nákladom neposedná milé deti. A pretože elektrobicykle sa zvyčajne pohybujú vyššou priemernou rýchlosťou, väčšia stabilita tiež zvyšuje bezpečnosť.
Extra priestranné
Model GSD je určený k transportu nákladu, a tým myslíme naozaj veľa vecí. Rám, vidlice a súčiastky boli testované tak, aby si poradili s viac ako 180 kg celkovej záťaže jazdca a nákladu. Štandardne sa dodáva s integrovaným zadným nosičom s dĺžkou 80cm a postrannými taškami o celkovom objeme 62L. Na GSD sa zmestia dve deti v sedačkách Thule Maxi alebo jeden dospelý pasažier. Na bicykel možné pridať ďalšie nosiče vo forme spodných opôr a zadného či predného nosiča. Tern tiež uverejní rozmery upevňovacích bodov rámu, aby si záujemcovia mohli navrhnúť a postaviť svoje vlastné príslušenstvo k nosičom.
Prenositeľnosť, skladovateľnosť
Hoci GSD môže prevážať mimoriadne veľký náklad, nemá najmenší problém sa vysporiadať aj s rušným mestským prostredím. Vzhľadom k tomu, že nie je dlhší ako štandardné koleso, zmestí sa na štandardné nosiče na autách i autobusoch. A navyše, pomocou terního patentovaného skladacieho mechanizmu ho možno zložiť do ešte menších rozmerov. Iba tri sekundy sú potrebné k tomu, aby sa výška znížila o 1/3 a šírka o 40%. Výsledné rozmery tak umožní kolo prepraviť VNÚTRI áut strednej veľkosti, ako napr. VW Touran. Vďaka špeciálne navrhnutému nosiči je GSD možné prepraviť vo vertikálnej pozícii aj v malom výťahu.
Kvalitné komponenty
Zatiaľ čo mnoho bicyklov orientovaných na náklad väčšinou používa komponenty bežných bicyklov, GSD ide s niektorými najrobustnejším súčasťami o krok ďalej. Príkladom sú 4 piestové kotúčové brzdy Magura, zákazkové plášte 2.4 "Schwalbe Super Moto-X, náboje s pevnou osou Boost a zákazkové dvojité ráfiky so šírkou 36 mm.
Tern GSD je skrátka vaším budúcim druhým, alebo dokonca jediným rodinným autom.
Dodatočné parametre
Kategória: | Elektrobicykle |
---|---|
Kód produktu: | 6450126 |
Hmotnosť: | 35 kg |
Kolesá: | 20" |
Batéria: | Bosch 500 Wh |
Dojazd: | 50 až 100 km |
Hmotnosť: | 32,5 kg |
Motor: | Bosch Performance CX |
Počet převodov: | Plynulý - Enviolo (NuVinci) |
Rám: | ALU 7005 |
Predstavec: | Andros (nastavitelný) |
Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.
Mestský alebo športový bicykel?
Medzi športovým bicyklom a bicyklom, ktorý je vhodný pre cyklodopravu je množstvo rozdielov, ktoré vychádzajú z logiky jeho použitia. Zatiaľ čo športový bicykel je nástrojom pre podávanie maximálneho výkonu, mestský bicykel je prispôsobený pre pohodlie, čistotu, bezpečie a štýl.
Pokiaľ je bicykel používaný ako športové náčinie, musí cyklista pri podávaní maximálneho výkonu zľaviť z pohodlia a tiež musí očakávať zvýšenú námahu rúk, zápästí a chrbta. Sedlo je úzké - športový cyklista prakticky stále stojí v pedáloch a značnú časť váhy tela držia ruky. Pri klasickom mestskom bicykli je cyklista posadený vzpriamene, má dobrý prehľad o situácii okolo seba a je ho viac vidieť. Prenos sily z nôh však nie je úplne optimálny pre podávanie maximálneho výkonu, a preto je jazda skôr pokojnejšia.
Ďalším rozdielom je vybavenosť bicyklov. Športové bicykle často nemajú blatníky, kryt reťaze, dynamo v náboji, osvetlenie, stojan či nábojovú prevodovku, ktorá umožňuje radenie pri zastavení (napr. na križovatke, semafore a pod.). Pri jazde na mestskom bicykli vás nezašpiní striekajúca voda od kolies, reťaz a pod. Športový cyklista naopak využíva špeciálny odev aj obuv, počíta so znečistením a všetko sa podriaďuje hmotnosti bicykla.
Klasický holandský bicykel
- maximálne vzpriamená pohodlná pozícia, vhodná najmä pre mestá v rovinách a kratšie vzdialenosti.
Mestský bicykel
- lepší prenos sily, dobrý rozhľad, ľahký nástup. Pre mierne kopcovitý terén strednej vzdialenosti.
Trekový bicykel
- ideálny na dlhé vzdialenosti a ľubovoľný reliéf. Aj pre jazdu s taškami, dovolenky či expedície.
Horský bicykel / cestný bicykel
- je určený pre výkonové športové využitie v teréne alebo na ceste. Tento typ bicyklov nemáme v ponuke.
Gravel bike
- prepojenie cestnej a horskej cyklistiky (pôvodne cyklokros). Bicykle sú vhodné aj pre športovú cykloturistiku s minimalistickým zabalením do tzv. bikepacking tašiek. Bikepacking výbava poberie úspornú ľahkú výbavu, skôr na víkendové výlety cez noc. Bikepacking je obľúbený aj v kombinácii s horskými bicyklami.
Veľkosť bicyklov
Pri bežných bicykloch sa rozlišuje výška rámu a veľkosť kolies. Zatiaľ čo kolesá (pneumatiky) sa pri bicykloch pre dospelých vyrábajú v súčasnosti vo dvoch základných veľkostiach 26” a 28”, výška rámu sa pohybuje od 135 do 170 cm. Výška rámu sa meria od stredu kľúk po okraj sedlovej rámovej trubky (nie sedlovky, či sedla, pri ktorých je vďaka možnosti nastavenia výška premenná). Okrem celkovej výšky postavy závisí vhodnosť rámu tiež na dĺžke nôh. Pokiaľ má cyklista atletickú postavu a dlhé nohy, je preňho vhodný skôr vyšší rám. Všeobecne však možno tvrdiť, že z hľadiska jazdného komfortu spôsobuje väčšie problémy menší rám na vyššiu postavu než opačne.
Pre prehľadnosť prikladáme tabuľku:
Výška postavy | městské kolo | horské kolo | trekingové kolo | ||
cm | cm | palce | cm | palce | cm |
160 – 165 | 43 | 16 | 40 | 16-18 | 42-45 |
165 – 175 | 45 | 16-18 | 40-45 | 18-20 | 45-50 |
175 – 180 | 50 | 18-20 | 45-50 | 20-22 | 49-53 |
180 – 185 | 53 | 20-22 | 50-53 | 22-24 | 53-56 |
185 – 195 | 55 | 22-24 | 53-56 | 24-26 | 56-59 |
Hmotnosť mestských bicyklov
Otázka na hmotnosť mestských bicyklov je veľmi častá a odpoveď naň si vyžaduje detailnejšiu odpoveď.
Hmotnosť bicyklov - trekových, horských či cestných sa meria bez všetkých doplnkov (blatníkov, osvetlenia, nosiča, krytu reťaze, stojanu či pedálov). Hmotnosť sa teda často nachádza medzi 9 - 12 kg, podľa typu rámu či osadenia.
Pokiaľ by sme mestské bicykle s CrMo rámom s klasickým spojom takto odstrojili, hmotnosť by bola 12 - 14 kg (v závislosti na rozsahu prevodov nábojovej prevodovky). Vyššia hmotnosť je daná nábojovým dynamom a nábojovou prevodovkou. Tieto špecifické stredy pri športových bicykloch tiež nenájdete.
Je pochopiteľné, že pokiaľ do celkovej hmotnosti započítame aj kompletnú výbavu bicykla - blatníky, osvetlenie, nosič, kryt reťaze, stojan a pohodlné pedále, je hmotnosť týchto bicyklov 16 - 18 kg.
Našou odpoveďou na dopyt po ľahkom mestskom bicykli je bicykel AIR, ktorý váži 13 kg. Tento bicykel však nemá nábojové dynamo a nábojovú prevodovku, avšak je plne vybavený. Preto váhu pri mestských bicykloch, špeciálne u tých v retro štýle neuvádzame, pretože by to bola veľmi zavádzajúca informácia.
Obvykle sa tieto bicykle používajú na jazdy do 20 - 40 km denne. Ide o komfort, bezúdržbovosť, čistotu odevu, dobrý rozhľad z bicykla, možnosť prepravy batožiny, bezpečie, ale aj robustnosť (bicykel musí vydržať náročný mestský terén). Hmotnosť v tomto režime používania nehrá príliš veľkú úlohu. Dôkazom nech je masové používanie rovnakých typov bicyklov v celom rade európskych miest.
A čo skladačka?
Skladací bicykel je skvelá voľba pre každého, kto kombinuje jazdu na bicykli s hromadnou dopravou, vlakom, autobusom, automobilom alebo lietadlom. Má však oproti “dospelým” bicyklom špecifické vlastnosti, o ktorých je dobre vedieť. Skladacie bicykle majú kolesá (pneumatiky) s rozmermi 16”, 20” či 24”. Kolesá sú menšie, a preto má skladací bicykel menšiu zotrvačnosť a horšie zvláda najmä priečne nerovnosti.
Pri skladacích bicykloch tiež často nie je možné voliť veľkosť rámu.Veľkosť rámu je minimalizovaná, malá výška rámu sa kompenzuje dlhou sedlovkou. Z toho plynie, že je rám, najmä na kraji sedlovej trubky a pri hlavovom zložení dosť namáhaný. Rám skladacieho bicykla je zložený z jedného alebo viacerých kĺbových segmentov, ktoré sú tiež namáhané ako samotným skladaním bicykla, tak pri jazde. Preto pri skladacích bicykloch veľmi záleží na kvalite spracovania a najmä na veľkosti a hmotnosti cyklistu. Platí, že ľudia s ambíciou každodenného používania skladačky by mali rozhodne uprednostniť kvalitu pred atraktívnou cenou.
Kedy zvoliť elektrobicykel?
Elektrobicykel je zábavný, rýchly, extrémne pohodlný, ale tiež často drahší než obyčajný bicykel, má väčšiu hmotnosť a je neporovnateľne komplikovanejší. Mechanické bicykle bývajú prakticky bez porúch a pokiaľ sa nejaké vyskytnú, je veľmi jednoduché ich odstrániť. Elektrické bicykle trpia častejšie na poruchy a ich odstránenie nie je triviálne. Pokiaľ ste mladí alebo v strednom veku, nejazdíte do extrémnych kopcov alebo dlhé vzdialenosti, odporúčame vám klasický bicykel.