TERN Orox R14 (27,5") - sivá (M)

Kód: 6450120
Neohodnotené
Značka: Tern
SKLADOM
Môžeme doručiť do:
9.4.2025
Záruka: 2 roky

Horský e-bike s vysokou nosnosťou, výkonným motorom Bosch Performance CX 85Nm a možnosťou napájania dvojicou batérií s extra bohatou kapacitou až 1600 Wh!

Detailné informácie

TERN Orox R14 (27,5") - sivá (M)

Neohodnotené
Značka: Tern
€9 599,60 / ks
 ks

Predávame
od roku 2006

Priekopníci v
mestskej cyklistike

Telefonická konzultácia
+420-773 052 552

Kvalifikovaný servis
bicyklov

Unikátna ponuka
ihneď k odberu

Podrobný popis

Filozofiou spoločnosti Tern je vyrábať bicykle, na ktorých budete radi jazdiť mnoho rokov. Počnúc premyslenými konštrukčnými prvkami, cez použitie kvalitných kľúčových komponentov, až po praktickosť a užívateľský komfort. Vďaka tomu sú skladacie bicykle a e-bicykle Tern vysoko odolné, bezpečné a ľahko sa udržiavajú. Terénny nákladný elektrobicykel Tern Orox je určený na používanie v extrémnych podmienkach a do terénu. Tento odolný a výkonný stroj ponúka pripojenie až dvoch batérií XL (Bosch Battery 800Wh), ktoré neúnavne poháňajú elektromotor Bosch Performance line CX na dlhé výlety mimo spevnených plôch. Elektrický fatbike Tern Orox nanovo definuje, čo sa dá na bicykli robiť, a ponúka neuveriteľnú nosnosť až 210 kg (462 lb) pre najlepšiu nosnosť vo svojej triede. ďalšou zvláštnosťou tohto elektrobicykla je 14-stupňová prevodovka Rohloff v kombinácii s odolným remeňovým pohonom Gates. Remienok má dlhšiu životnosť, tichšiu prevádzku a v porovnaní s bežnou reťazou ho nie je potrebné mazať. Od rodinných výletov do kempu až po sólo jazdy mimo vyšliapaných ciest. Horský elektrobicykel Tern Orox vám umožní vychutnať si krásy prírody pohodlne na dvoch kolesách. Orox je mimoriadne odolný voči drsným podmienkam, vysoko komfortný aj v náročnom teréne a dokáže vám, že možnosti cyklistiky môžu byť obmedzené len vašou fantáziou. Model R14:14-rýchlostná prevodovka Rohloff Speedhub a remeňový pohon Gates Motor Bosch Performance Line CX Bosch DualBattery- možnosť dvoch rýchlo vymeniteľných batérií (kapacita až 800 Wh) Modul Bosch Connect pre pokročilé funkcie, ako je napríklad eBike Alarm a eBike Pevná oceľová vidlica so 14 rukoväťamina dodatočné nastavenie záťaže Vypletené nákladné kolesáAtlas X s masívnymi dvojstennými ráfikmi, nábojmi Boost a silnými špicami s rozmermi 27,5″ x 4″ / 29″ x 2,6″ Terénne pneumatiky Schwalbe Johnny Watts alebo pneumatiky Vee Snowball 27,5″ x 4″ kompatibilné s hrotmi Stojan Atlas Kickstand XL na zabezpečenie stability pri manipulácii a usádzaní malých cestujúcich Výkonné a citlivé 4-piestikové hydraulické kotúčové brzdy Maguras s priemerom 203 mm maximálna celková hmotnosť 210 kg na ceste a 180 kg v teréne Farebný displej Kiox 300 odolný voči striekajúcej vode a prachu s intuitívnym diaľkovým ovládaním LED dve veľkosti rámu pre jazdcov s výškou 155-195 cm (M=155-185 cm; L=165-195 cm) a hmotnosťou do 130 kg Model Tern Orox bol prísne testovaný, aby spĺňal medzinárodne uznávané normy pre e-biky, nákladné a horské bicykle. spoločnosť EFBE Prüftechnik GmbH podrobila model Orox aj náročnému Tri-Testu, aby dokázala, že rám a vidlica zvládnu maximálne zaťaženie 210 kg na ceste a 180 kg v teréne. Celý systém elektrobicykla Bosch - vrátane batérie, nabíjačky, pohonného ústrojenstva a displeja - je testovaný a certifikovaný podľa normy UL 2849, ktorá je doteraz najrozsiahlejšou a najprísnejšou normou pre systémy elektrických elektrobicyklov. Každý komponent je individuálne testovaný z hľadiska bezpečnosti voči potenciálnym rizikám elektrického systému, ako aj z hľadiska bezpečnosti systému.

Dodatočné parametre

Kategória: Elektrobicykle
Kód produktu:6450120
Hmotnosť: 38 kg
Farba: sivá
Batéria: 725 Wh, pripravená na použitie s dvoma batériami Bosch
Brzdy: Magura MT5
Dosah: 93-322 km
Hmotnosť: 37,7 kg
Kolesá: 27,5"
Motor: Bosch Performance CX, 340% Assist
Nosnosť: 130 kg jazdec
Počet prevodových stupňov: 1 x 14
Rám: Al 6061
Shifting: Rohloff, Twist
Veľkosť: M (155-185 cm)
Výkon: 85 Nm / 250 W / 25 km/h
Výrobca: TERN
Celková maximálna hmotnosť (kg): 210
Krútiaci moment (Nm): 85
Max. pomoc (%): 340
Maximálna rýchlosť (km/h): 25
Pohon: remeň

Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.

Nevypĺňajte toto pole:

Bezpečnostná kontrola

Mestský alebo športový bicykel?

Medzi športovým bicyklom a bicyklom, ktorý je vhodný pre cyklodopravu je množstvo rozdielov, ktoré vychádzajú z logiky jeho použitia. Zatiaľ čo športový bicykel je nástrojom pre podávanie maximálneho výkonu, mestský bicykel je prispôsobený pre pohodlie, čistotu, bezpečie a štýl.

Pokiaľ je bicykel používaný ako športové náčinie, musí cyklista pri podávaní maximálneho výkonu zľaviť z pohodlia a tiež musí očakávať zvýšenú námahu rúk, zápästí a chrbta. Sedlo je úzké - športový cyklista prakticky stále stojí v pedáloch a značnú časť váhy tela držia ruky. Pri klasickom mestskom bicykli je cyklista posadený vzpriamene, má dobrý prehľad o situácii okolo seba a je ho viac vidieť. Prenos sily z nôh však nie je úplne optimálny pre podávanie maximálneho výkonu, a preto je jazda skôr pokojnejšia.

Ďalším rozdielom je vybavenosť bicyklov. Športové bicykle často nemajú blatníky, kryt reťaze, dynamo v náboji, osvetlenie, stojan či nábojovú prevodovku, ktorá umožňuje radenie pri zastavení (napr. na križovatke, semafore a pod.). Pri jazde na mestskom bicykli vás nezašpiní striekajúca voda od kolies, reťaz a pod. Športový cyklista naopak využíva špeciálny odev aj obuv, počíta so znečistením a všetko sa podriaďuje hmotnosti bicykla.

Klasický holandský bicykel

- maximálne vzpriamená pohodlná pozícia, vhodná najmä pre mestá v rovinách a kratšie vzdialenosti.

pozice-na-kole-holandske

Mestský bicykel

- lepší prenos sily, dobrý rozhľad, ľahký nástup. Pre mierne kopcovitý terén strednej vzdialenosti.

pozice-na-kole-mestske

Trekový bicykel

- ideálny na dlhé vzdialenosti a ľubovoľný reliéf. Aj pre jazdu s taškami, dovolenky či expedície.

pozice-na-kole-trekingove

Horský bicykel / cestný bicykel

- je určený pre výkonové športové využitie v teréne alebo na ceste. Tento typ bicyklov nemáme v ponuke.

pozice-na-kole-horske

Gravel bike

- prepojenie cestnej a horskej cyklistiky (pôvodne cyklokros). Bicykle sú vhodné aj pre športovú cykloturistiku s minimalistickým zabalením do tzv. bikepacking tašiek. Bikepacking výbava poberie úspornú ľahkú výbavu, skôr na víkendové výlety cez noc. Bikepacking je obľúbený aj v kombinácii s horskými bicyklami.

bikepacking-gravel-bike

Veľkosť bicyklov

Pri bežných bicykloch sa rozlišuje výška rámu a veľkosť kolies. Zatiaľ čo kolesá (pneumatiky) sa pri bicykloch pre dospelých vyrábajú v súčasnosti vo dvoch základných veľkostiach 26” a 28”, výška rámu sa pohybuje od 135 do 170 cm. Výška rámu sa meria od stredu kľúk po okraj sedlovej rámovej trubky (nie sedlovky, či sedla, pri ktorých je vďaka možnosti nastavenia výška premenná). Okrem celkovej výšky postavy závisí vhodnosť rámu tiež na dĺžke nôh. Pokiaľ má cyklista atletickú postavu a dlhé nohy, je preňho vhodný skôr vyšší rám. Všeobecne však možno tvrdiť, že z hľadiska jazdného komfortu spôsobuje väčšie problémy menší rám na vyššiu postavu než opačne.

Pre prehľadnosť prikladáme tabuľku:

Výška postavy městské kolo horské kolo trekingové kolo
cm cm palce cm palce cm
160 – 165 43 16 40 16-18 42-45
165 – 175 45 16-18 40-45 18-20 45-50
175 – 180 50 18-20 45-50 20-22 49-53
180 – 185 53 20-22 50-53 22-24 53-56
185 – 195 55 22-24 53-56 24-26 56-59

 

Hmotnosť mestských bicyklov

Otázka na hmotnosť mestských bicyklov je veľmi častá a odpoveď naň si vyžaduje detailnejšiu odpoveď.
Hmotnosť bicyklov - trekových, horských či cestných sa meria bez všetkých doplnkov (blatníkov, osvetlenia, nosiča, krytu reťaze, stojanu či pedálov). Hmotnosť sa teda často nachádza medzi 9 - 12 kg, podľa typu rámu či osadenia.

Pokiaľ by sme mestské bicykle s CrMo rámom s klasickým spojom takto odstrojili, hmotnosť by bola 12 - 14 kg (v závislosti na rozsahu prevodov nábojovej prevodovky). Vyššia hmotnosť je daná nábojovým dynamom a nábojovou prevodovkou. Tieto špecifické stredy pri športových bicykloch tiež nenájdete.
Je pochopiteľné, že pokiaľ do celkovej hmotnosti započítame aj kompletnú výbavu bicykla - blatníky, osvetlenie, nosič, kryt reťaze, stojan a pohodlné pedále, je hmotnosť týchto bicyklov 16 - 18 kg.

Našou odpoveďou na dopyt po ľahkom mestskom bicykli je bicykel AIR, ktorý váži 13 kg. Tento bicykel však nemá nábojové dynamo a nábojovú prevodovku, avšak je plne vybavený. Preto váhu pri mestských bicykloch, špeciálne u tých v retro štýle neuvádzame, pretože by to bola veľmi zavádzajúca informácia.

Obvykle sa tieto bicykle používajú na jazdy do 20 - 40 km denne. Ide o komfort, bezúdržbovosť, čistotu odevu, dobrý rozhľad z bicykla, možnosť prepravy batožiny, bezpečie, ale aj robustnosť (bicykel musí vydržať náročný mestský terén). Hmotnosť v tomto režime používania nehrá príliš veľkú úlohu. Dôkazom nech je masové používanie rovnakých typov bicyklov v celom rade európskych miest.

A čo skladačka?

Skladací bicykel je skvelá voľba pre každého, kto kombinuje jazdu na bicykli s hromadnou dopravou, vlakom, autobusom, automobilom alebo lietadlom. Má však oproti “dospelým” bicyklom špecifické vlastnosti, o ktorých je dobre vedieť. Skladacie bicykle majú kolesá (pneumatiky) s rozmermi 16”, 20” či 24”. Kolesá sú menšie, a preto má skladací bicykel menšiu zotrvačnosť a horšie zvláda najmä priečne nerovnosti.

Pri skladacích bicykloch tiež často nie je možné voliť veľkosť rámu.Veľkosť rámu je minimalizovaná, malá výška rámu sa kompenzuje dlhou sedlovkou. Z toho plynie, že je rám, najmä na kraji sedlovej trubky a pri hlavovom zložení dosť namáhaný. Rám skladacieho bicykla je zložený z jedného alebo viacerých kĺbových segmentov, ktoré sú tiež namáhané ako samotným skladaním bicykla, tak pri jazde. Preto pri skladacích bicykloch veľmi záleží na kvalite spracovania a najmä na veľkosti a hmotnosti cyklistu. Platí, že ľudia s ambíciou každodenného používania skladačky by mali rozhodne uprednostniť kvalitu pred atraktívnou cenou.

Kedy zvoliť elektrobicykel?

Elektrobicykel je zábavný, rýchly, extrémne pohodlný, ale tiež často drahší než obyčajný bicykel, má väčšiu hmotnosť a je neporovnateľne komplikovanejší. Mechanické bicykle bývajú prakticky bez porúch a pokiaľ sa nejaké vyskytnú, je veľmi jednoduché ich odstrániť. Elektrické bicykle trpia častejšie na poruchy a ich odstránenie nie je triviálne. Pokiaľ ste mladí alebo v strednom veku, nejazdíte do extrémnych kopcov alebo dlhé vzdialenosti, odporúčame vám klasický bicykel.

Výška postavy městské kolo horské kolo trekingové kolo
cm cm palce cm palce cm
160 – 165 43 16 40 16-18 42-45
165 – 175 45 16-18 40-45 18-20 45-50
175 – 180 50 18-20 45-50 20-22 49-53
180 – 185 53 20-22 50-53 22-24 53-56
185 – 195 55 22-24 53-56 24-26 56-59