Trekingový elektrobicykel Haibike Trekking 9 Mid antracit/červená veľkosť. XS

Kód: 3065244
Neohodnotené
Značka: Haibike
ZADARMOZADARMO €4 424,73 –67 %
Akcia Novinka
Vypredané
Záruka: 2 roky

Haibike Trekking 9 je plne vybavený trekingový elektrobicykel so zníženým pánskym rámom (MID), motorom Bosch Performance CX GEN4, 625Wh batériou, radením Shimano Deore a hydraulickými kotúčovými brzdami Shimano MT410

Detailné informácie

Trekingový elektrobicykel Haibike Trekking 9 Mid antracit/červená veľkosť. XS

Neohodnotené
Značka: Haibike
€4 424,73 –67 % €1 452,82 / ks
 ks

Predávame
od roku 2006

Priekopníci v
mestskej cyklistike

Telefonická konzultácia
+420-773 052 552

Kvalifikovaný servis
bicyklov

Unikátna ponuka
ihneď k odberu

Podrobný popis

Veľmi pohodlný trekingový elektrobicykel Haibike Trekking 9, na ktorom si môžete užiť dlhé výlety aj vo veľmi kopcovitých oblastiach. Vďaka odpruženiu a hrubším pneumatikám sa aj hrboľaté cesty stanú znesiteľnými, silný krútiaci moment motora Bosch Performance najnovšej generácie dodá vašej jazde švih a 625Wh batéria vám zabezpečí vynikajúci dojazd. Elektrobicykel Haibike Trekking 9 je postavený na veľmi peknom hydroformovanom ALU ráme a má 27,5" kolesá obuté do 2,4" širokých pneumatík Continental Contact Cruiser. Pre maximálne pohodlie je tento model vybavený vzduchovou odpruženou vidlicou SR Suntour so 100 mm uzamykateľným zdvihom. O kvalitné brzdenie sa starajú hydraulické kotúčové brzdy Shimano MT410 so 180 mm kotúčmi a radenie zabezpečuje prehadzovačka Shimano Deore M5100 s 1 x 11 prevodmi (11-51 zubov). Tento bicykel je vybavený aj výkonným osvetlením napájaným z batérie elektrobicykla, dlhými plastovými blatníkmi SKS, stojanom na odkopávanie a zadným nosičom s nosnosťou 25 kg. Bezpečnosť, pohodlie a perfektná ovládateľnosť v akomkoľvek teréne - Haibike Trekking 9 je všestranný stroj na široké spektrum použitia, od každodenného dochádzania do práce až po viacdňové výlety. Elektrobicykel Haibike trekking 9 Mid

Dodatočné parametre

Kategória: Elektrobicykle
Kód produktu:3065244
Hmotnosť: 20 kg
EAN: 4054624120381
Veľkosť kolesa: 27,5"
rám: hliník, Modular Rail System (MRS), priechodná os M12 (1.00) x 148 mm, kotúčová brzda Post Mount
Motor: Bosch Performance CX GEN4, 250W, 85Nm, 25km/h
zobrazenie: Bosch Intuvia
Batéria: Bosch PowerTube, 625 Wh
Nabíjačka: Štandardná nabíjačka Bosch 4A
Vidlica: SR Suntour Mobie 25 LOR Lockout, vzduchová, zdvih: 100 mm, hliníková hriadeľ 1 1/8" - 1 1/2" kužeľová, pevná os
Razenie: Shimano Deore M5100, 11 rýchlostí
Prehadzovačka: Shimano Deore M5100, Trigger radic
pastorky kazety (zadné): Shimano M5100, 11-51 zubov
reťazová tyč: KMC X11e
prevodník: 40, hliník
Brzdová páka: Shimano MT402, hliník
Brzda (predná): Shimano MT410, 180 mm, hliníková, hydraulická kotúčová brzda
Brzda (zadná): Shimano MT410, 180 mm, hliníková, hydraulická kotúčová brzda
pneumatiky: Continental Contact Cruiser, 60-584, reflexné pruhy
ráfiky: Rodi Tryp 30, nitovaný, ráfik s dutinou, hliník
predný náboj: Shimano MT400-B Steckachse 15x110mm
zadný náboj: Shimano MT400-B Steckachse 12x148mm
lúče: Sapim Leader, čierna
Riadidlá: Haibike Components TheBar ++ 740mm
gripy: XLC Comfort bo3 Comfort bo2, s opierkou zápästia
Zavádzač: Haibike Components TheStem ++, A-head, otvor tyče: 31,8 mm, 12°
hlavica: A-Head Alloy Tapered, Cartridge, hliník
Sedlo: Haibike Components TheSaddle
sedlovka: Haibike Components TheSeatpost ++, patentovaná, 34,9 mm, hliník
pedále: VP E461 mit Reflektor, hliník
Svetlomet: Haibike Skybeamer 150, 50 lux
zadné svetlo: AXA Blueline
dynamo: batériový systém
nosič: StandWell KM040
Blatníky: SKS, chromoplast
stojan: Ursus Mooi, nastaviteľný
hmotnosť: 26 kg
Prípustná celková hmotnosť: 130 kg

Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.

Nevypĺňajte toto pole:

Bezpečnostná kontrola

Mestský alebo športový bicykel?

Medzi športovým bicyklom a bicyklom, ktorý je vhodný pre cyklodopravu je množstvo rozdielov, ktoré vychádzajú z logiky jeho použitia. Zatiaľ čo športový bicykel je nástrojom pre podávanie maximálneho výkonu, mestský bicykel je prispôsobený pre pohodlie, čistotu, bezpečie a štýl.

Pokiaľ je bicykel používaný ako športové náčinie, musí cyklista pri podávaní maximálneho výkonu zľaviť z pohodlia a tiež musí očakávať zvýšenú námahu rúk, zápästí a chrbta. Sedlo je úzké - športový cyklista prakticky stále stojí v pedáloch a značnú časť váhy tela držia ruky. Pri klasickom mestskom bicykli je cyklista posadený vzpriamene, má dobrý prehľad o situácii okolo seba a je ho viac vidieť. Prenos sily z nôh však nie je úplne optimálny pre podávanie maximálneho výkonu, a preto je jazda skôr pokojnejšia.

Ďalším rozdielom je vybavenosť bicyklov. Športové bicykle často nemajú blatníky, kryt reťaze, dynamo v náboji, osvetlenie, stojan či nábojovú prevodovku, ktorá umožňuje radenie pri zastavení (napr. na križovatke, semafore a pod.). Pri jazde na mestskom bicykli vás nezašpiní striekajúca voda od kolies, reťaz a pod. Športový cyklista naopak využíva špeciálny odev aj obuv, počíta so znečistením a všetko sa podriaďuje hmotnosti bicykla.

Klasický holandský bicykel

- maximálne vzpriamená pohodlná pozícia, vhodná najmä pre mestá v rovinách a kratšie vzdialenosti.

pozice-na-kole-holandske

Mestský bicykel

- lepší prenos sily, dobrý rozhľad, ľahký nástup. Pre mierne kopcovitý terén strednej vzdialenosti.

pozice-na-kole-mestske

Trekový bicykel

- ideálny na dlhé vzdialenosti a ľubovoľný reliéf. Aj pre jazdu s taškami, dovolenky či expedície.

pozice-na-kole-trekingove

Horský bicykel / cestný bicykel

- je určený pre výkonové športové využitie v teréne alebo na ceste. Tento typ bicyklov nemáme v ponuke.

pozice-na-kole-horske

Gravel bike

- prepojenie cestnej a horskej cyklistiky (pôvodne cyklokros). Bicykle sú vhodné aj pre športovú cykloturistiku s minimalistickým zabalením do tzv. bikepacking tašiek. Bikepacking výbava poberie úspornú ľahkú výbavu, skôr na víkendové výlety cez noc. Bikepacking je obľúbený aj v kombinácii s horskými bicyklami.

bikepacking-gravel-bike

Veľkosť bicyklov

Pri bežných bicykloch sa rozlišuje výška rámu a veľkosť kolies. Zatiaľ čo kolesá (pneumatiky) sa pri bicykloch pre dospelých vyrábajú v súčasnosti vo dvoch základných veľkostiach 26” a 28”, výška rámu sa pohybuje od 135 do 170 cm. Výška rámu sa meria od stredu kľúk po okraj sedlovej rámovej trubky (nie sedlovky, či sedla, pri ktorých je vďaka možnosti nastavenia výška premenná). Okrem celkovej výšky postavy závisí vhodnosť rámu tiež na dĺžke nôh. Pokiaľ má cyklista atletickú postavu a dlhé nohy, je preňho vhodný skôr vyšší rám. Všeobecne však možno tvrdiť, že z hľadiska jazdného komfortu spôsobuje väčšie problémy menší rám na vyššiu postavu než opačne.

Pre prehľadnosť prikladáme tabuľku:

Výška postavy městské kolo horské kolo trekingové kolo
cm cm palce cm palce cm
160 – 165 43 16 40 16-18 42-45
165 – 175 45 16-18 40-45 18-20 45-50
175 – 180 50 18-20 45-50 20-22 49-53
180 – 185 53 20-22 50-53 22-24 53-56
185 – 195 55 22-24 53-56 24-26 56-59

 

Hmotnosť mestských bicyklov

Otázka na hmotnosť mestských bicyklov je veľmi častá a odpoveď naň si vyžaduje detailnejšiu odpoveď.
Hmotnosť bicyklov - trekových, horských či cestných sa meria bez všetkých doplnkov (blatníkov, osvetlenia, nosiča, krytu reťaze, stojanu či pedálov). Hmotnosť sa teda často nachádza medzi 9 - 12 kg, podľa typu rámu či osadenia.

Pokiaľ by sme mestské bicykle s CrMo rámom s klasickým spojom takto odstrojili, hmotnosť by bola 12 - 14 kg (v závislosti na rozsahu prevodov nábojovej prevodovky). Vyššia hmotnosť je daná nábojovým dynamom a nábojovou prevodovkou. Tieto špecifické stredy pri športových bicykloch tiež nenájdete.
Je pochopiteľné, že pokiaľ do celkovej hmotnosti započítame aj kompletnú výbavu bicykla - blatníky, osvetlenie, nosič, kryt reťaze, stojan a pohodlné pedále, je hmotnosť týchto bicyklov 16 - 18 kg.

Našou odpoveďou na dopyt po ľahkom mestskom bicykli je bicykel AIR, ktorý váži 13 kg. Tento bicykel však nemá nábojové dynamo a nábojovú prevodovku, avšak je plne vybavený. Preto váhu pri mestských bicykloch, špeciálne u tých v retro štýle neuvádzame, pretože by to bola veľmi zavádzajúca informácia.

Obvykle sa tieto bicykle používajú na jazdy do 20 - 40 km denne. Ide o komfort, bezúdržbovosť, čistotu odevu, dobrý rozhľad z bicykla, možnosť prepravy batožiny, bezpečie, ale aj robustnosť (bicykel musí vydržať náročný mestský terén). Hmotnosť v tomto režime používania nehrá príliš veľkú úlohu. Dôkazom nech je masové používanie rovnakých typov bicyklov v celom rade európskych miest.

A čo skladačka?

Skladací bicykel je skvelá voľba pre každého, kto kombinuje jazdu na bicykli s hromadnou dopravou, vlakom, autobusom, automobilom alebo lietadlom. Má však oproti “dospelým” bicyklom špecifické vlastnosti, o ktorých je dobre vedieť. Skladacie bicykle majú kolesá (pneumatiky) s rozmermi 16”, 20” či 24”. Kolesá sú menšie, a preto má skladací bicykel menšiu zotrvačnosť a horšie zvláda najmä priečne nerovnosti.

Pri skladacích bicykloch tiež často nie je možné voliť veľkosť rámu.Veľkosť rámu je minimalizovaná, malá výška rámu sa kompenzuje dlhou sedlovkou. Z toho plynie, že je rám, najmä na kraji sedlovej trubky a pri hlavovom zložení dosť namáhaný. Rám skladacieho bicykla je zložený z jedného alebo viacerých kĺbových segmentov, ktoré sú tiež namáhané ako samotným skladaním bicykla, tak pri jazde. Preto pri skladacích bicykloch veľmi záleží na kvalite spracovania a najmä na veľkosti a hmotnosti cyklistu. Platí, že ľudia s ambíciou každodenného používania skladačky by mali rozhodne uprednostniť kvalitu pred atraktívnou cenou.

Kedy zvoliť elektrobicykel?

Elektrobicykel je zábavný, rýchly, extrémne pohodlný, ale tiež často drahší než obyčajný bicykel, má väčšiu hmotnosť a je neporovnateľne komplikovanejší. Mechanické bicykle bývajú prakticky bez porúch a pokiaľ sa nejaké vyskytnú, je veľmi jednoduché ich odstrániť. Elektrické bicykle trpia častejšie na poruchy a ich odstránenie nie je triviálne. Pokiaľ ste mladí alebo v strednom veku, nejazdíte do extrémnych kopcov alebo dlhé vzdialenosti, odporúčame vám klasický bicykel.